بررسی 6 دستور در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن
کد خبر: 4177222
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

بررسی 6 دستور در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن

جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به منظور بررسی شش دستور با حضور اعضای این کمیسیون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بررسی 6 دستور در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن

به گزارش ایکنا، شصت و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم سه‌شنبه دوم آبان‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور بررسی شش دستور در محل وزارتخانه برپا می‌شود. 

بر همین اولین دستور این جلسه به ارائه گزارش اجرایی‌سازی برنامه جامع مسابقات قرآن اختصاص دارد، این گزارش از سوی نمایندگان سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی برگزاری مسابقات رسمی جهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد.

همچنین در این نشست گزارشی از وضعیت اجرایی‌سازی سند وقف قرآن کریم و نیز وضعیت موقوفات قرآنی ارائه می‌شود. سومین دستور این جلسه ارائه گزارش عملکرد و فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است. 

بررسی و تصویب «طرح جامع پایش و ارزیابی فعالیت‌های تبلیغی ترویجی حوزه قرآن و عترت، بررسی برنامه‌های دستگاه‌های قرآنی کشور برای فعالیت‌های حوزه عترت و بررسی و تصویب نظام رسانه‌ای مبتنی بر مضامین و آموزه‌های قرآن کریم» از دیگر دستورهای این جلسه است. 

جلسات کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به طور معمول به صورت هر دوماه یکبار و با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. این کمیسیون حدود 30 عضو حقیقی و حقوقی دارد که از جمله اعضای حقوقی آن می‌توان به رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، قائم مقام رئیس نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری،‌ رئیس سازمان بهزیستی کشور،‌ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاون فرهنگی وزیر ورزش، معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، معاون فرهنگی وزیر بهداشت، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، قائم مقام وزیر علوم در علوم انسانی، معاون فرهنگی – سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ‌رئیس سازمان سینمایی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... اشاره کرد.

جلسه گذشته این کمیسیون روز هشتم مردادماه با حضور وزیر ارشاد و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و در آن به موضوعاتی همچون شکل‌گیری انقلاب در بودجه قرآنی، بلاتکلیفی انتخاب عضو حقیقی جدید این کمیسیون، پیگیری برای برگزاری فیلم کوتاه قرآنی و... پرداخته شد.

انتهای پیام
captcha