حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛ زمینه‌ساز راه‌اندازی کسب و کارهای نوآوارنه
کد خبر: 4175745
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛ زمینه‌ساز راه‌اندازی کسب و کارهای نوآوارنه

مدیر سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی کردستان گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر درجوانان جهت راه‌اندازی کسب و کارهای نوآوارنه و توسعه اقتصادی استان می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای  فناورانه جهاددانشگاهی کردستان

رضا باقری، مدیر سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی کردستان در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر مهار تورم  و رشد تولید لذا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر درجوانان جهت راه‌اندازی کسب و کارهای نوآوارنه و توسعه اقتصادی استان می‌شود.

وی به شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناوری در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی کردستان اشاره کرد و افزود: میانگین سنی مدیران شرکت‌کننده در این نمایشگاه نشان دهنده وجود روحیه اعتماد و خودباوری و وجود انگیزه بین قشر جوان جامعه  است.

مدیر سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش بنیان جهاددانتشگاهی کردستان بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرد تا خود را به مسئولان استانی ارائه کنند که انتظار می‌رود با حمایت و همت مسئولان  استانی از این شرکت‌های فناورانه و دانش‌بنیان شاهد رونق کسب و کار و رشد تولید در استان باشیم.

وی در ادامه به نقش جهاددانشگاهی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی با برگزاری دوره‌های تخصصی به منظور آموزش به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و فناوری آن‌ها را در بخش بازاریابی و تجاری‌سازی تولیدات خود کمک می‌کند.

باقری با اشاره به وجود دو مرکز نوآوری و شکوفایی و شتابدهی در شهرستان‌های سنندج و بیجار  در زیر مجموعه جهاددانشگاهی افزود: این دو مرکز با در اختیار قرار دادن مشاور و منتور به شرکت‌ها از مرحله ایده تا تجاری‌سازی در کنار  شرکت‌های می‌باشند و هرساله با برگزاری نمایشگاه‌های ملی و استانی حمایتی در راستای تجاری‌سازی این شرکت‌‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha