بزرگ‌ترین جنایت در عراق پیروی از استعمار آمریکاست
کد خبر: 4173893
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
امام جمعه بغداد:

بزرگ‌ترین جنایت در عراق پیروی از استعمار آمریکاست

امام جمعه بغداد با انتقاد از نحوه برگزاری مراسم روز ملی عراق، بر وجود نقش آمریکا در برگزاری چنین مراسمی در این کشور تأکید کرد و گفت: بزرگ‌ترین جرمی که در عراق همچنان وجود دارد، پیروزی از استکبار آمریکا و سکوت در مقابل جنایات آن است.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سید یاسین الموسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به موضوع روز ملی عراق که هفته گذشته مراسم مربوط به آن برگزار شد، گفت: در گذشته روز ملی نداشتیم و به نظر می‌رسد دستورهایی از سوی عمو سام برای برگزاری یک جشن رسمی یا غیررسمی صادر شده است.

وی با بیان اینکه در پس چنین اقداماتی اهدافی نهفته است و متأسفانه واکنش درستی به این اقدامات نشنیدیم، تأکید کرد: پروژه فرهنگی در عراق همانند کل منطقه توسط یک نظام غربی هدایت می‌شود، ولی ما شاهد انتقادی از سران این نظام نبوده‌ایم و در عوض تلاش می‌شود تا انتقادات را متوجه دولت کنند.

امام جمعه بغداد با تأکید بر اینکه آنچه اتفاق افتاده طبق قانون جرم است، تصریح کرد: برای مقابله با چنین مسائلی قوانینی وجود دارد، اولین قاعده این است که اجازه نمی‌دهیم کسی به دنبال تخریب پروژه سیاسی عراق و بازگشت ما به دوران صدام و جنایتکاران باشد.

وی با بیان اینکه موضوع دوم ارزیابی وضعیت سیاسی موجود است، گفت: وضعیت فعلی سه مسئله حق، باطل و جرم را با خود دارد. شهروند نباید اجازه دهد دیگران او را فریب داده و درست را نادرست و نادرست را درست جلوه دهند.

آیت‌الله الموسوی تصریح کرد: هر آنچه که از سوی مرجعیت دینی حمایت و هر چیزی که منجر به توسعه عراق می‌شود، اقدام درستی است و آنچه که در مقابل آن قرار دارد، نادرست است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین جرمی که در عراق همچنان وجود دارد، پیروزی از استکبار آمریکا و سکوت در مقابل جنایات آن است.

امام جمعه بغداد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مسائل عراق نقش عمده‌ای دارند، تصریح کرد: دولت عراق از خزانه‌داری آمریکا درخواست کرده است که یک میلیارد دلار از پول نفت عراق را به بانک مرکزی عراق و برای بهبود وضعیت پول عراق واریز کند، اما دولت آمریکا این موضوع را رد کرد.

انتهای پیام
captcha