یورش صدها شهرک‌نشین به مسجد الاقصی و تبدیل قدس به پادگان + فیلم
کد خبر: 4173001
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

یورش صدها شهرک‌نشین به مسجد الاقصی و تبدیل قدس به پادگان + فیلم

صدها شهرک‌نشین صهیونیست از صبح امروز که پنجمین روز از عید موسوم به عرش یهودی است، وارد مسجد الاقصی شدند و در همین حال قرار است بزرگ‌ترین راهپیمایی آنها تا دیوار البراق عصر امروز برگزار شود.

به گزارش ایکنا، سازمان اوقاف اسلامی قدس بیش از ششصد شهرک‌نشین و افراط‌گرای صهیونیست از نخستین ساعات صبح امروز با پشتیبانی پلیس رژیم اشغالگر در پنجمین روز از ایام عید عرش یهودی به مسجد الاقصی هجوم بردند.

نظامیان اشغالگر با اعمال محدودیت‌های شدید برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی مانع ورود جوانان برای اقامه نماز صبح به مسجد شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز محورهای متعدد در بخش قدیمی قدس را مسدود کرده و صدها نفر از نیروهایش را به اطراف مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس و پیرامون آن گسیل کرده تا امنیت ورود هزاران شهرک‌نشین صهیونیست برای برپایی آداب تلمودی موسوم به نماز برکه الکهنه در منطقه دیوار البراق را تامین کند.

ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست نیز از صبح امروز در نزدیکی باب القطانین مسجد الاقصی مشغول انجام آداب تلمودی شده و سپس برای تحریک فلسطینیان در کوچه خیابان‌های بخش قدیمی قدس راهپیمایی کردند.

پلیس رژیم اشغالگر هم ضمن حمایت از گشت صهیونیست‌ها در بخش قدیمی قدس محدودیت‌های شدیدی را برای خبرنگاران اعمال کرده است.

بیش از 800 شهرک‌نشین صهیونیست نیز طی چهار روز گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی به مسجد الاقصی هجوم آوردند. در همین حال گروه‌های فلسطینی هم ضمن محکوم کردن تشنج ایجاد شده در قدس درباره پیامدهای خطرناک اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

فلسطین الیوم هم گزارش داد که ده‌ها هزار صهیونیست امروز قرار است راهپیمایی بزرگی را  به مناسبت پنجمین روز عید عرش در قدس ترتیب دهند و از همین رو مبادی شهر قدس تحت تدابیر امنیتی و مسدود شده است و نظامیان صهیونیست در آماده‌باش هستند.

در همین حال سازمان کنفرانس اسلامی، پارلمان عربی و شماری از کشورها هم تشدید تنش در بیت المقدس و مسجدالاقصی را محکوم کردند و از رژیم صهیونیستی خواستند به قوانین بین المللی احترام گذارد.

انتهای پیام
captcha