شکایت از مدیر رستوران آمریکایی به دلیل توهین به حجاب
کد خبر: 4172298
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

شکایت از مدیر رستوران آمریکایی به دلیل توهین به حجاب

کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر آژانس فدرال آمریکا اعلام کرد که از مدیر یک رستوران‌ زنجیره‌ای آمریکایی در ایالت کانزاس به دلیل هفته‌ها آزار و اذیت کارمند محجبه خود شکایت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از TRT، این شکایت از رستوران‌های زنجیره‌ای چیپوتلی (Chipotle) صورت گرفته و دلیل آن، آزار، اذیت و انتقام‌جویی از فرد محجبه ذکر شده است. این شکایت پس از آن رخ داد که یکی از مدیران این رستوران در کانزاس با توسل به زور، حجاب کارمند مسلمان را از سرش برداشته است.
در شکایتی که ارائه شد، کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر اظهار کرد که در سال 2021، مدیر چیپوتلی در شهر لنکسا واقع در کانزاس، بارها و بارها با وجود امتناع کارمند از برداشتن حجاب او را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
بنا بر این شکایت، پس از چند هفته، آزار و اذیت‌ها به اوج رسید تا جایی که این مدیر، حجاب کارمند زن را با توسل به زور از سرش کشید.
در این شکایت آمده است که درخواست‌های توهین‌آمیز و بی‌وقفه این مدیر مبنی بر کشف حجاب و تلاش برای برداشتن آن، عمدی و نتیجه آن ایجاد فضای کاری خصمانه به‌دلیل شعائر دینی بوده است.
براساس این شکایت، آزار و اذیت‌ از جولای 2021 زمانی که این مدیر به اجبار از کارمند 19 ساله خود خواست که حجاب خود را بردارد، آغاز شد درحالی که این کارمند مسلمان به‌‌دلیل پایبندی به شعائر دینی از این خواسته امتناع می‌کرد.
در این شکایت آمده است که این کارمند به سرپرست دیگری شکایت کرده که این رفتار باعث ناراحتی او شده، اما علیه مدیر توهین‌کننده اقدامی انجام نشده است.
با این همه لوری شالو(Laurie Schalow)، مدیر ارشد امور شرکتی چیپوتلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شرکت کارکنان را تشویق می‌کند تا نگرانی‌های خود را از طریق یک خط تلفن ناشناس گزارش دهند. ما سیاست تحمل صفر برای هرنوع تبعیضی داریم و مسئول مورد نظر را اخراج کرده‌ایم.»
چیپوتلی شرکت فست‌فود آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۳ توسط استیو ایلز تأسیس شد و تمرکز آن غذاهای مکزیکی مانند تاکو است.

انتهای پیام
captcha