رژیم صهیونیستی در پی تجزیه جهان اسلام
کد خبر: 4171851
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مولوی سلامی مطرح کرد:

رژیم صهیونیستی در پی تجزیه جهان اسلام

نماینده مجلس خبرگان رهبری تجزیه جنوب سودان و تجزیه اقلیم کردستان عراق را نیز از اقدامات صهیونیست‌ها دانست و گفت: این‌ها در صدد هستند به بهانه‌های واهی و بی‌اساس کشور‌های اسلامی را تکه پاره و تجزیه کنند.

مولوی سلامی

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه ۶ مهرماه، در سومین وبینار سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تأکید بر اینکه شرط نخست یا عمده‌ترین شرط برای تحقق وحدت، شناخت دشمن است، به آیه ۲۷ سوره آل عمران (ولتجدن اشد الناس عداوه للذین امنوا الیهود و الذین اشرکوا) که صهیونیست‌ها را بزرگ‌ترین دشمن امت اسلامی معرفی می‌کند، اشاره کرد و گفت: اگر نگاه کوتاهی به سیر تاریخی شرارت یهود و دشمنی صهیونیسم بیندازیم برای ما روشن می‌شود که سخت‌ترین دشمن و عامل اختلاف در بین امت اسلامی، صهیونیست‌ها هستند.

وی افزود: در غزوه احد ۳۰۰ نفر از همراهی با پیامبر برگشتند، عامل برگشت آن‌ها همان صهیونیست‌های زمان پیامبر بودند. در غزوه خندق باز هم صهیونیست‌های آن زمان با مشرکین ائتلاف کرده و به مدینه حمله کردند که موفق نشدند. در جنگ‌های صلیبی هم که از قرن یازدهم میلادی تا پایان قرن دوازدهم میلادی یعنی تقریباً ۱۵۰ تا ۲۰۰سال ادامه داشت، پشت پرده آن صهیونیست‌ها بودند که این جنگ‌ها را به راه انداختند.

مولوی سلامی ادامه داد: همچنین در دهه دوم قرن نوزدهم یعنی از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۴ در زمان سقوط خلافت عثمانی که سمبل قدرت مسلمانان در برابر قدرت غرب بود، دست صهیونیست‌ها در کار بود که خلافت را تکه‌پاره کردند و در قرن دهم هجری که در اکثر جهان اسلام خلافت عثمانی حاکم بود، در ایران شاهان صفوی حاکم بودند و در شبه قاره هند نیز سلاطین مغول بر سر کار بودند، این‌ها همه مسلمان بودند اگر دشمنان توطئه نمی‌کردند، چه بسا ممکن بود که وحدت اسلامی شکل بگیرد.

وی همچنین با اشاره به سال ۱۹۴۸ میلادی و تأسیس رژیم اشغالگر قدس و اشغال سرزمین‌های فلسطینی گفت: در سال ۱۹۴۸ میلادی سرزمین فلسطین را به بهانه انتقام از جریان هولوکاست اشغال کردند. علاوه بر این در سال ۱۹۴۷ میلادی شبه قاره هند تقسیم شد و نماینده حکومت بریتانیا، کنگره هند و مسلمین توافق کردند که در این تقسیم تمام مناطق دارای اکثریت مسلمان باید به پاکستان ملحق شود و مناطق دارای اکثریت هندو در دست هندوستان و کنگره هند باشد؛ اما صهیونیست‌ها کشمیر که ۹۰ درصد جمعیت آن مسلمان بودند را به پاکستان ندادند که این مسئله تا امروز مایه اختلاف میان پاکستان و هندوستان است.

صهیونیست‌ها به دنبال اختلاف میان مسلمانان

وی با اشاره به اختلاف اعراب و ایران بر سر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که اسناد تاریخی نشان می‌دهد جزو سرزمین فارس بودند، گفت: امروز باز هم این صهیونیست‌ها می‌خواهند بین مسلمانان و ایران و اعراب اختلاف بیندازند و در هر جلسه‌ای که شورای همکاری کشور‌های خلیج فارس برگزار می‌کند، این موضوع را مطرح می‌کنند.

مولوی سلامی تجزیه جنوب سودان و تجزیه اقلیم کردستان عراق را نیز از اقدامات صهیونیست‌ها دانست و اظهار کرد: این‌ها در صدد هستند به بهانه‌های واهی و بی‌اساس کشور‌های اسلامی را تکه پاره و تجزیه کنند. آخرین حرکت زشتی که علیه امت اسلامی انجام دادند، انفجار بندر بیروت در سه سال قبل بود که خسارت بسیار عظیمی به لبنان وارد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: قرآن مجید به صراحت در آیه‌ای که تلاوت شد، سخت‌ترین دشمن مسلمانان را صهیونیست‌های یهودی و همچنین مشرکین معرفی می‌کند که در طول تاریخ دست به دست هم دادند و با تمام امکانات خود به قصد تکه پاره کردن امت اسلامی وارد کشور‌های اسلامی شدند.

انتهای پیام
captcha