فرهنگ حماسه با زبان هنر به نسل‌های آینده منتقل شود
کد خبر: 4170758
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

فرهنگ حماسه با زبان هنر به نسل‌های آینده منتقل شود

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز، دفاع مقدس را گنجینه تمام عیار در تمام حوزه‌ها دانست و گفت: فرهنگ حماسه دفاع مقدس با زبان هنر به جوانان و نسل‌های آینده انتقال یابد.

عباس قره‌خانی، فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، عباس قره‌خانی، فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز امروز، اول مهرماه در جمع رزمندگان ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس ضمن تکریم یاد شهدا بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا فرهنگ حماسه دفاع مقدس با زبان هنر به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس گنجینه تمام عیار در تمام حوزه‌هاست، افزود:‌ هر چقدر که در صف یاران و اصحاب اولیای خدا باشیم، خطر بیشتری ما را تهدید می‌کند و باید مراقب باشیم که این‌گونه فکر نکنیم چون در ۸ سال جنگ تحمیلی بودیم و از اسلام و انقلاب دفاع کردیم، دیگر هیچ چیزی ما را دگرگون نمی‌کند و تغییر نمی‌دهد و این خطای  بزرگ ذهن است که از هوای نفس پیروی می‌کند.

قره‌خانی با اشاره به برخی از آیات قرآن، علت انحراف اشخاص خواص را پیروی از هوای نفس دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم نمونه‌های مختلفی را برمی‌شمارد که چون افراد از هوای نفسشان پیروی کردند، جایگاه آنان تنزل پیدا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز در ادامه سخنان خود زمان‌شناسی، ولی‌شناسی و اطاعت بی‌چون و چرا از امام زمان خویش را سه مقوله مهم در عصر حاضر خواند و گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم وقتی پیامبر(ص) از دنیا می‌رود در همان ابتدا عده کثیری دچار انحراف می‌شوند و بحث سقیفه را پیش می‌کشند چرا که در زمان‌شناسی و ولی‌شناسی خود کوتاهی کردند.

 وی همچنین با اشاره به اکثر افرادی که بعد از رحلت امام(ره) از قطار انقلاب پیاده شدند و امام‌شناسی آن‌ها دچار مشکل شد، افزود: یکی از زمان‌هایی که همه ما مورد ابتلا و آزمایش قرار خواهیم گرفت، همین برهه کنونی است که مشکلات و تهدیدات علیه نظام زیاد است  و باید مراقب باشیم تا از این امتحان الهی با سربلندی بیرون بیاییم.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از ۱۰۰نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس اعم از بانو و آقا که در دفاع مقدس مجاهدت و فعالیت داشتند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha