از سوئد تا کربلا در جستجوی حقیقت + فیلم
کد خبر: 4166714
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
بانوی سوئدی روایت می‌کند

از سوئد تا کربلا در جستجوی حقیقت + فیلم

در خانواده‌ای کاملاً مسیحی به دنیا آمده و بزرگ شدم. وقتی بیشتر در مورد اسلام دانستم سؤالاتم در مورد مسیحیت بیشتر شد و چیزهایی که برای آنها در مسیحیت منطقی پیدا نمی‌کردم پاسخش را در اسلام یافتم.

در اسلام برای بسیاری از شبهاتم پاسخ پیدا کردم + فیلم

به گزارش ایکنا، یکی از نکات قابل توجه در مراسم اربعین حضور افرادی از کشورهایی است که مسلمانان اقلیت کوچکی از جمعیتشان محسوب می‌شوند. نکته‌ای که در میان حضور میلیون‌ها نفر از محبان اهل بیت(ع) در مراسم اربعین ممکن است جالب باشد،‌ شیعیانی هستند که پیش از اسلام  آوردن دین دیگری داشته و اولین حضور خود را در مراسم اربعین بعد از اسلام آوردن و انتخاب مذهب شیعه تجربه می‌کنند.

جودیت، یکی از همین افراد است که از خانواده‌ای کاملاً مسیحی در سوئد به اسلام و مذهب شیعه علاقه‌مند شد و با وجود نگاه‌های منفی به دلیل تغییر دین،‌ انتخاب خود را انجام داد.

در ویدئوی زیر صحبت‌های این بانوی تازه مسلمان در مورد چرایی اسلام‌ آوردن و انتخاب مذهب شیعه را می‌بینید:

خودتان را معرفی کنید.

اسم من جودیت (Judit) و سوئدی هستم. از ابتدای سال 2020 به اسلام علاقه‌مند شدم و در اواخر همین سال به اسلام مشرف شدم.

چطور با اسلام آشنا و شیعه شدید؟

از ابتدا دوستان زیادی داشتم که مسلمان و بیشتر آنها شیعه بودند و از طریق آنها بیشتر در مورد اسلام یاد گرفتم. این باعث شد که به اسلام علاقه‌مند و بیشتر بخواهم در مورد آن بدانم.

چه چیزی باعث علاقه شما به اسلام و به خصوص شیعه شد؟

وقتی بیشتر در مورد اسلام دانستم سؤالاتم در مورد مسیحیت بیشتر شد و چیزهایی که برای آنها در مسیحیت منطقی پیدا نمی‌کردم پاسخش را در اسلام یافتم. من دوستان شیعه و سنی داشتم. ابتدا در مورد اینکه کدام (شیعه شدن یا سنی شدن) را انتخاب کنم مطمئن نبودم. اما اطلاعات بیشتری در مورد هر دو به دست آوردم و حس کردم که اسلام شیعه چیزی هست که درک می‌کنم و اینکه شیعه بخش منطقی‌‌ای بود که درباره آن اطلاع کسب کردم.

 در مورد آنچه اتفاق افتاد، به عنوان مثال اختلافات بین دو طرف، فهمیدم که شیعه راه درست را می‌رود.

آیه‌ای در قرآن هست که روی شما شخصاً تأثیر گذاشته باشد؟

بله آیه‌ای در قرآن هست «لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا»(286/بقره) که ترجمه آن این است: خدا هیچ کس را تکلیف نکند مگر به قدر توانایی او. من همیشه به این آیه فکر می‌کنم،‌ مثلاً وقتی با مشکلات روبه رو می‌شوم و همیشه به خدا تکیه می‌کنم که به من کمک کند تا با سرافرازی از پس مشکلات بربیایم.

آیا بعد از اسلام‌ آوردن با مشکلی رو به رو شدید؟

همانطور که قبلاً گفتم از خانواده‌ای مسیحی آمده‌ام و کل خانواده من مسیحی هستند. وقتی مسلمان شدم برای حدود یکسال مسلمان بودنم را مخفی کردم. وقتی که مجبور بودم از خانه بیرون رفته حجاب به سر می‌کردم و در بازگشت آن را برمی‌داشتم. وقتی خانواده‌ام فهمیدند (که مسلمان شدم) بسیار ناراحت شدند و خیلی طول کشید که اسلام آوردنم را بپذیرند.

 بعد از مسلمان شدن چه تغییری کردید؟

اسلام به من فهماند که دیدن فردا حتمی نیست و هر روز که شروع می‌شود هدیه‌ای از طرف پروردگار عالم است که بیشترین بهره را از آن بگیریم و برای فردا آماده باشیم. قبل از اینکه مسلمان بشوم افراد زیادی در اطرافم به فمینیسم مدرن اعتقاد داشتند و من هم تحت تأثیر آن فکر می‌کردم که زن و مرد باید برابر باشند. واقعاً رابطه واقعی بین زنان و مردان را نمی‌فهمیدم. به لطف اسلام بسیار در این مورد یاد گرفتم و بیشتر هم در مورد زیبایی زن بودن و زیبایی مرد بودن فهمیدم.

چه پیامی برای جهانیان دارید؟

می‌خواهم به کسانی که به مسلمان شدن می‌‌اندیشند بگویم که از قضاوت شدن نترسید. زیرا مطمئن باشید که این خداوند است که شما را به سوی اسلام هدایت کرده است.  

انتهای پیام
captcha