رعایت انصاف در ارائه محتوای رسانه‌ای مربوط به حمایت از فلسطین
کد خبر: 4166084
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
اتحادیه عرب از رسانه‌های بین‌المللی درخواست کرد؛

رعایت انصاف در ارائه محتوای رسانه‌ای مربوط به حمایت از فلسطین

اتحادیه عرب خواستار انصاف در ارائه محتوای رسانه‌ای شد که برای حمایت از فلسطین در فضای رسانه‌ای منتشر شده و گاهی با محدودیت‎‌ها و ابهاماتی مواجه می‌گردد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین اون لاین، احمد خطابی، معاون رئیس بخش رسانه و ارتباطات در اتحادیه عرب، خواستار تعیین بهترین مکانیسم‌ها برای بررسی تعاملات امن، شفاف و منصفانه با شرکت‌های رسانه‌ای بین‌المللی شد.

خطابی در «اولین جلسه تیم مذاکره‌کننده با شرکت‌های بزرگ دیجیتال» به لزوم بهره‌گیری از تجربیات و الگوهای بین‌المللی به‌ویژه اتحادیه اروپا اشاره کرد.

وی تأکید کرد: بخش رسانه و ارتباطات مشتاقانه منتظر توصیه‌های این نشست به عنوان فرصتی برای سازماندهی خدمات دیجیتال است.

وی خواستار حفاظت از منافع اعراب و تقویت تلاش‌های جمعی با هدف بهبود حضور فعال در عرصه دیجیتال شد که در عصر نوآوری و انقلاب فناوری ارتباطات به موضوعی حیاتی و ضروری برای کشورها و گروه‌های منطقه‌ای تبدیل شده است.

ژوئن گذشته، شورای وزیران ارتباطات عرب در پنجاه و سومین جلسه عادی خود که در رباط، پایتخت مراکش برگزار شد، راهبردی را که اردن به سفارش شورا تهیه کرده بود، تصویب کرد که شامل اصل رعایت انصاف در مورد محتوای فلسطینی و مبارزه با هرگونه نفرت‌پراکنی علیه اعراب و مسلمانان در حوزه دیجیتال می‌شود.

این راهبرد تصریح می‌کند که از فناوری‌هایی که انتشار محتوای حمایت‌کننده از عدالت فلسطین و قدس الشریف را مبهم یا محدود می‌کند، استفاده نشود.

انتهای پیام
captcha