۱۷۷ پزشک اردبیلی حامی ایتام و محسنین هستند
کد خبر: 4164910
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد:

۱۷۷ پزشک اردبیلی حامی ایتام و محسنین هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۷۷ پزشک در سطح استان اردبیل، حامی ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند که با کمک‌های خود می‌کوشند آینده درخشانی را برای آن‌ها رقم بزنند.

علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، دوم شهریور ماه در دیدار با علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل که به مناسبت روز پزشک برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان اردبیل ۱۷۷ پزشک نیکوکار حمایت از ایتام و محسنین را برعهده گرفته و با حمایت‌های خود سعی دارند، آن‌ها به مدارج عالی علمی و تحصیلی ارتقا یابند. وی افزود: این پزشکان نیکوکار نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایتام و محسنین را تحت تکفل خود قرار داده‌اند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه ۹۷۸۲ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، بیان کرد: ۱۹۹۳ نفر از این فرزندان را ایتام و ۷۷۸۹ نفر را فرزندان مشمول طرح محسنین تشکیل می‌دهند. مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه سرانه پرداختی به ایتام و محسنین در استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است، افزود: از طریق حامی‌یابی و به‌خصوص اطلاع‌رسانی در بین پزشکان نیکوکار، تلاش داریم با جذب حامیان جدید، سرانه دریافتی ایتام و محسنین نیز افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: به بهانه روز پزشک در خدمت یکی از پزشکان رسیدیم که بیش از ۱۰ سال است عضو طرح اکرام ایتام و محسنین بوده و حمایت‌های قابل توجهی را از فرزندان تحت حمایت خود انجام می‌دهد. مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه سخنان خود به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: بحث سلامت خانوار تحت حمایت همواره در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه پس از سلامت مددجویان بحث اشتغال و مسکن خانوار تحت حمایت را مدنظر قرار داده‌ایم، اعلام کرد: در مفاد تفاهمنامه اشاره به پیشگیری از بیماری‌ها و غربالگری مددجویان است تا آن‌ها دچار مشکلات حاد نشوند. حسین‌نژاد به حمایت کمیته امداد از بانوان باردار و رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند اشاره کرد و افزود: با همکاری‌های بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی می‌توانیم در این زمینه نیز اقدامات موثری را شاهد باشیم.

حسین‌نژاد خواستار ارتباطات بیشتر پزشکان با کمیته امداد شد و بیان کرد: باید طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد به خصوص طرح اکرام ایتام و محسنین در بین پزشکان خیر تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود تا شاهد جریان‌سازی مناسب در این زمینه باشیم.

انتهای پیام
captcha