عزاداری‌ امام حسین(ع) زمینه‌ساز اجتماع شیعیان است
کد خبر: 4156978
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

عزاداری‌ امام حسین(ع) زمینه‌ساز اجتماع شیعیان است

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، عزاداری‌های مسلمانان را زمینه‌ساز اجتماع و ارتباط آن‌ها با همدیگر در مسیر دفاع از حق دانست و گفت: در طول تاریخ، عزاداری‌ها مورد نهی و نفرت ستمگران بوده و در دوران کنونی نیز ابرقدرت‌های جهان واهمه و بیم‌شان از مجالس عزای اهل‌بیت(ع) نسبت به مسائل دیگر بیشتر است.

مجالس عزای سیدالشهدا (ع)به گزارش ایکنا از اردبیل، نسرین صادقی، استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، ۳۱ تیرماه، در آیین عزاداری دهه اول محرم، با اشاره به اهمیت عزاداری بر امام حسین(ع) و ریشه آن در مکتب و اعتقادات مسلمانان، اظهار کرد: شهادت جانسوز سیدالشهدا(ع) باعث شد تا عزاداری به‌صورت فرهنگ و مکتبی در جامعه اسلامی به‌خصوص تشیع بروز و ظهور کرده و در قلب تاریخ و جان و دل ملت‌ها رسوخ کند و تحولات شگرفی را در بشریت به وجود آورد.

وی افزود: همزمان پیشرفت این مکتب و فرهنگ در طول تاریخ، شبهه‌هایی پیرامون عزاداری بر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از طرف دشمنان یا مذاهب مختلف مطرح شده که حل این شبهه‌ها در هر عصری می‌تواند به نوعی به رشد و بالندگی این مکتب قوت بخشد.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، با اشاره به اینکه از طرح شبهه، نقد و انتقاد نباید ترسید، تصریح کرد: پاسخگویی به شبهه، بنیان‌های معرفتی انسان را به مسائل اسلامی و مؤلفه‌های فرهنگی تقویت می‌کند و در پرتو این پشتوانه نظری، ایمان آدمی نیز رشد و تعالی پیدا می‌کند.

صادقی، انسان‌سازی را از فلسفه‌های عزاداری بر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و تأکید کرد: عزاداری آگاهانه و عاشقانه سبب انتقال فضائل و آرمان‌های فردی که برای او عزاداری می‌شود به عزادارانش شده و در واقع آن فرد یا افراد به‌عنوان الگویی کامل در جامعه مطرح می‌شوند و این الگوگیری عامل پیمودن راه هدایت و رسیدن به قلّه سعادت است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، عزاداری‌ها را زمینه‌ساز اجتماع و ارتباط شیعیان با همدیگر در مسیر دفاع از حق دانست و گفت: در طول تاریخ، عزاداری‌ها مورد نهی و نفرت ستمگران بوده و همواره تلاش کرده‌اند که مانع برپایی عزاداری‌ها شوند، در دوران کنونی نیز ابرقدرت‌های جهان واهمه و بیم‌شان از مجالس عزای اهل‌بیت(ع) نسبت به مسائل دیگر بیشتر است.

انتهای پیام
captcha