جمعیت عمل اسلامی بحرین به عنوان حزب سیاسی معارض به رسمیت شناخته شود
کد خبر: 4155192
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

جمعیت عمل اسلامی بحرین به عنوان حزب سیاسی معارض به رسمیت شناخته شود

جنبش 14 فوریه بحرین در سالروز انحلال جمعیت عمل اسلامی این کشور خواستار به رسمیت شناخته شدن این حزب به عنوان حزب سیاسی معارض شد.

به گزارش ایکنا از منامه، جنبش هواداران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای همزمان با یازدهمین سال انحلال جمعیت عمل اسلامی(امل) این کشور توسط رژیم آل خلیفه با این جمعیت اعلام همبستگی کرد.

در بیانیه آمده است: 11 سال از انحلال جمعیت عمل اسلامی می‌گذرد که جبهه سیاسی جنبش تبلیغی در بحرین و به عنوان یکی از مهمترین نیروهای سیاسی مخالف آل خلیفه به شمار می‌رود.

براساس این بیانیه، جنبش انقلاب 14 فوریه در روز اعلام انحلال جمعیت امل تاکید کرد که این به معنای اعلام پایان پروژه اصلاحات در بحرین و دروغ بودن اصلاحات در این کشور است.

در بیانیه مذکور آورده شده است: ریشه‌های تأسیس این جنبش تبلیغی در بحرین به اواخر دهه شصت قرن گذشته بازمی‌گردد، دوره‌ای که اندیشمند بزرگ اسلامی آیت‌الله سیدهادی المدرسی به بحرین آمد و در آنجا به عنوان نماینده مطلق مرحوم امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) اقامت گزید و اندیشه‌های انقلابی و تبلیغی امام راحل را گسترش داد.

جنبش 14 فوریه بحرین افزود: آیتالله مدرسی خواستار پیروی از مرجعیت امام خمینی (ره) و اتخاذ اندیشه‌ها و رویکردهای ایشان در راه حکومت اسلامی شد و توHنست در بحبوحه حضور احزاب چپ و ملی در بحرین از جمله حزب صهیونیستی بعث، نسلی انقلابی، مبلغ و نخبه تربیت کند.

این جنبش با بیان اینکه نهضت تبلیغی آیت‌الله مدرسی نقش برجسته‌ای در بیداری اسلامی و انقلابی و جذب توده گسترده‌ای از جامعه بحرین به اندیشه‌های اسلامی آیت‌الله مدرسی داشته است، گفت: سخنرانی‌های مرحوم مدرسی در حسینیه‌ها و محافل شهرها و روستاهای مختلف بحرین تاثیر قابل توجهی در گرایش از اسلام سنتی به اسلامی انقلابی برای ایجاد یک جامعه اسلامی انقلابی داشته است.

جنبش 14 فوریه ادامه داد: این نهضت تبلیغی توانست موج عظیمی از اندیشه و فرهنگ تبلیغی ایجاد کند و اسلام را به عنوان اندیشه، فرهنگ و انرژی عظیم حرکتی ریشه‌دار کند و این جنبش تبلیغی جنبش عظیمی برای تغییر را رهبری کرد که ویژگی ها و آثار آن به واقعیتی ملموس در عرصه تبدیل شد.

در ادامه بیانیه با اشاره به روند ارتقای این نهضت تبلیغی و تبدیل آن به جمعیت عمل اسلامی در سال 2011 گفت: جمعیت عمل اسلامی امل با اعلام اصلاحات صوری ملک حمد در سیاست اعلام موجود کرد، اما رژیم آل خلیفه حضور مخالفان را برنتابید و این جمعیت را که در جریان انقلاب 14 فوریه 2011 فعالیت‌های مسالمت آمیز خود را رونق داده بود، منحل کرد.

جنبش 14 فوریه تأکید کرد: این انجمن نماینده جریانی است که در مطالبات سیاسی خود مماشات با رژیم متجاوز و اشغالگر آل خلیفه را نمی‌شناسد و به همین دلیل از توافق‌هایی که آل خلیفه با برخی از احزاب سیاسی مخالف در بحرین  حاصل کرده است، فاصله دارد و آن را خلاف واقع برمی شمرد.

جنبش 14 فوریه بحرین افزود: انجمن عمل اسلامی امل این کشور نخستین جنبشی بود که در جولای 2012  توسط آل خلیفه در بحبوحه اعتراضات بحرین منحل شد و پس از آن دیگر انجمن های سیاسی هم منحل شدند، اما انحلال این جنبش میخی بر تابوت رژیم فاشیست آل خلیفه بود.

این جنبش در پایان خواستار به رسمیت شناخته شده جمعیت عمل اسلامی بحرین به عنوان یک حزب معارض در این کشور مطابق با قوانین داخلی و بین‌المللی شد.

انتهای پیام
captcha