عالم فلسطینی: هتک حرمت قرآن کریم عملی جنایتکارانه است
کد خبر: 4150571
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

عالم فلسطینی: هتک حرمت قرآن کریم عملی جنایتکارانه است

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان در واکنش به توهین شهرک‌نشینان صهیونیست به مساجد و قرآن، تصریح کرد: هتک حرمت مساجد و پاره کردن قرآن کریم، عملی جنایتکارانه است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه فلسطین آنلاین، مجمود الشجراوی، عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در سخنانی گفت: پاره کردن نسخه‌های قرآن توسط شهرک‌نشینان و هتک حرمت مساجد یک عمل جنایتکارانه غیرقابل تحمل است.

او از ملت‌های عربی و اسلامی خواست تا موضعی جدی در مقابل جنایات اشغالگران صهیونیست و شهرک‌نشینان اتخاذ کنند.

الشجراوی تصریح کرد: هتک حرمت مسجد الرباط در روستای عریف در جنوب نابلس در کرانه باختری رود اردن توسط شهرک‌نشینان اقدامی نفرت‌انگیز است که در چارچوب جنگ دینی علیه همه مسلمانان صورت گرفته است.

وی گفت: تشدید جنایات شهرک‌نشینان تحت پوشش و تشویق افراطی‌ترین دولت در رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. در حالی که برخی از دولت‌های عربی این جنایات را نادیده گرفته و به دنبال عادی‌سازی با آنها هستند.

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان افزود: این شهرک‌نشینان مقدسات اسلامی یا مسیحی را به رسمیت نمی‌شناسند، زیرا آن‌ها می‌خواهند یک کشور یهودی را منحصرا برای خودشان ایجاد کنند.

وی حمله به مسجد و پاره کردن قرآن را تعدی به همه مسلمانان جهان دانست و از همه مسلمانان، ائمه جماعات مساجد و عموم مردم خواست تا از دین و مساجد خود حمایت کنند.

الشجراوی با تأکید بر نقش علمای جهان اسلام گفت: علمای ملت باید حرف حق را بزنند، این عمل را محکوم و در خطبه‌های نماز جمعه و منبرها فعالیت کنند تا جنایات اشغالگران و شهرک‌نشینان آن علیه قرآن کریم روشن شود.

انتهای پیام
captcha