مسئولان باید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را اولویت قرار دهند
کد خبر: 4149716
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

مسئولان باید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را اولویت قرار دهند

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مسئولان باید مشکلات اقتصادی و معیشتی را اولویت قرار دهند اما از فرهنگ نیز غافل نشوند گفت: مردم انتظار دارند مشکلات فرهنگی نیز حل شود.

مردم انتظار دارند دولت مشکلات فرهنگی راحل کندبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثق، امام جمعه همدان امروز، دوم تیرماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به ده روز اول ذی‌الحجه به عنوان ایام ویژه و خاص در روایات اشاره و اظهار کرد: طبق فرموده پیامبر(ص) در هیچ روزگاری برای خداوند متعال محبوتر از ده روز اول ماه ذی‌الحجه نیست؛ بنابراین ذکر و اعمال صالح در این 10 روز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به عزت و عظمتش قسم می‌خورد هر کسی به دیگران  امید ببندد او را مایوس کند گفت: گره‌گشایی فقط کار پروردگار عالم است و خداوند فرمود: هر کس چشم به دیگران داشته باشد او را رها می‌کنم و باید بدانیم که کلید همه درها دست خدا است.

خطیب جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش اشاره کرد و گفت: مدیریت قوی و اقتدار در دفاع از حق از ویژگی‌های برجسته شهید بهشتی بود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: رویکرد مبارزه با فساد در قوه قضاییه از دوره گذشته شروع شد و رهبری هم بر این رویکرد تأکید کردند، اما در مبارزه با فساد باید مردم حس کنند که بین مردم و برخی مسئولان تفاوت وجود دارد، مبازه با فساد باید متوازن باشد و برخورد با مفسد می‌تواند تامین کننده امنیت جامعه باشد.

شعبانی با اشاره به برخی رانت‌خواری‌ها و مافیا در بخش‌های مختلف تأکید کرد: قوه قضاییه باید در این زمینه با جدیت ورود پیدا کند و در مبارزه با فساد هم سرعت عمل و هم اطلاع‌رسانی به مردم نیاز است، اول باید فساد ثابت شود بعد اعلام کنند و اگر ثابت شده برخود قاطع صورت گیرد و به اطلاع مردم برسانند که این مطالبه مردم است.

وی با تأکید بر سعه صدر و تواضع در برابر ارباب ‌رجوع توسط کارکنان قوه قضاییه ابراز کرد: در نظام اسلامی باید با مردم متواضعانه و صبورانه برخورد شود.

خطیب جمعه همدان حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین را اتفاقی بی نظیر برشمرد و گفت: منافقین جنایات بسیاری را در قبال ملت ایران داشتند که اگر بخواهیم آن را باز کنیم بسیار طولانی است.

وی با بیان اینکه امروز غرب از براندازها قطع امید کرده است تصریح کرد: آنها به‌دنبال منزوی کردن و براندازی بودند اما با دپیلماسی که داشتیم  امروز نگاه دنیا به جمهوری اسلامی تغییر کرده است. 

شعبانی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده که نشان از اقتدار ایران است، امروز تعاملات ما با کشورهای دنیا در حال گسترش است در حالی که آن‌ها می‌خواستند براندازی کنند، اینها قدرت میدان و مقاوت مردم است؛ آنجایی که مردم پای کار هستند و دولت کار می‌کند قدرت دست ما است.

وی ضمن تقدیر از رویکرد سیاست خارجی دولت  افزود: وقتی رویکرد ما اصلاح شد خیلی از موارد هم اصلاح می‌شود و امیدواریم این رویکردها به حل مشکلات اقتصادی کمک کند اگر وحدت در کشور باشد، مشکلات حل می‌شود راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تعامل و وحدت مسئولان در کنار مردم است.

امام جمعه همدان یادآور شد: مردم انتظار دارند سیاست خارجی علاوه بر آورده سیاسی آورده اقتصادی را نیز برای مردم به همراه داشته باشد و امیدواریم که این موفقیت‌های دولت برای ملت ایران گره‌گشا باشد.

وی  با تأکید بر اینکه مسئولان باید مشکلات اقتصادی و معیشتی را اولویت قرار دهند اما از فرهنگ نیز غافل نشوند گفت: مردم انتظار دارند مشکلات فرهنگی نیز حل شود.

شعبانی بر برگزاری جشن‌های با شکوه عید غدیر تأکید کرد و گفت: این جشن‌ها نباید تنها به روز عید غدیر محدود شود بلکه باید به صورت هفتگی برگزار شود و  حق امیر مومنان علی(ع) در حد توانمان ادا شود.

 

 

انتهای پیام
captcha