دیدار هیئت مراکشی از قدس به منظور تبادل‌نظر در حوزه معماری
کد خبر: 4148523
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

دیدار هیئت مراکشی از قدس به منظور تبادل‌نظر در حوزه معماری

یک هیئت مراکشی متشکل از مهندسان معمار و کارشناسان متخصص در حوزه مرمت بناهای باستانی به منظور تبادل‌ نظر و تجربه با همتایان فلسطینی خود به بیت‌المقدس سفر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، یک هیئت مراکشی متشکل از مهندسان و کارشناسان متخصص در مرمت بناهای باستانی و محافظت سفر 5 روزه خود به بیت‌المقدس را آغاز کردند. این سفر به دعوت مرکز فرهنگی مراکش، خانه مراکش در قدس و به منظور تبادل تخصص و تجربه با همتایان فلسطینی خود انجام می‌شود.

در بیانیه‌ای از سوی بنیاد بیت‌المال قدس آمده است: این بازدید که توسط این انجمن و با حمایت نمایندگی بیت‌المال قدس شریف انجام شد، در چارچوب فعالیت‌های این مرکز به مناسبت روز جهانی میراث ناملموس بشری صورت می‌گیرد.

در این بیانیه تصریح‌ شده است: بازدید هیئت مراکشی شامل گشت‌وگذار در شهر قدیم قدس و بازدید از آثار تاریخی و مذهبی از جمله مسجدالاقصی، کلیسای قیامت و خانه مراکش در خیابان الآلام و سپس دیدارهایی با اداره اوقاف اسلامی قدس و موسسه تعاون خواهد بود.

هیئت مراکشی علاوه بر این بازدیدها با اتحادیه مهندسان فلسطینی در رام الله و همچنین با سفیر مراکش در نزد تشکلات خودگردان دیدار خواهد کرد. علاوه بر این بازدیدهایی از شهرک بتیر و همچنین بیت اللحم، الخلیل و اریحا نیز صورت خواهد گرفت و تأثیر تمدن‌های مختلف بر نمونه‌های معماری اصیل در این سرزمین مبارک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha