همایش «ذاکران حسینی» در کراچی برگزار می‌شود
کد خبر: 4148460
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

همایش «ذاکران حسینی» در کراچی برگزار می‌شود

همایش «ذاکران حسینی» اول تیرماه با حضور یکصد نفر از ذاکران و یکی از روحانیون برجسته پاکستان با همکاری خانه فرهنگ ایران در کراچی برگزار می‌شود.

به گزارش ايكنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیئتی سه نفره از مجلس ذاکرین امامیه پاکستان شامل نثاراحمد قلندری، رئیس و سیدجواد حیدر زیدی و سبط حیدر موسوی، از اعضای این هیئت به منظور توسعه روابط فرهنگی و دینی به ویژه همکاری‌های معنوی در زمینه برنامه‌های سوگواری و عزاداری سیدالشهدا(ع) با سعید طالبی‌نیا، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی دیدار کردند.

طالبی‌نیا در سخنانی، جایگاه مجالس حضرت سیدالشهداء(ع) را بسیار والا برشمرد و گفت: ذاکران حسینی حد وسط بین علما و مداحان هستند و به دلیل مقبولیت مردمی، رسالت بزرگی بر گردن خود دارند که باید همواره به آن توجه کنند.

وابسته فرهنگی کشورمان در کراچی افزود: در زمان‌های گذشته ابزار ارتباطی به شکل کنونی نبود و اگر اتفاقی در یک ناحیه می‌افتاد، انعکاس جهانی نداشت اما امروزه کوچک‌ترین مسئله در یک بخش حاشیه‌ای جهان توسط رسانه‌ها به مسئله اصلی جهانی تبدیل می‌شود و این می‌طلبد که ذاکران دستگاه پر افتخار حسینی بیش از پیش بر دانش و نگاه راهبردی خود افزوده و از هرگونه بهانه‌تراشی برای منافقان و مغرضان اجتناب کنند.

وی تأکید کرد: ما اکنون در یک پیچ تاریخی سرنوشت‌ساز قرار داریم و نباید نگاه محلی و مقطعی به مسائل از جمله مجالس حضرت سیدالشهداء(ع) داشته باشیم و بر همین اساس لازم است ‌در طول سال جلسات همفکری و اندیشه‌ورزی ذاکران حسینی تشکیل و موضوعات راهبردی مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

طالبی‌نیا اظهار کرد: خانه فرهنگ ایران در کراچی آمادگی دارد هر ساله در آستانه ماه محرم میزبان ذاکران حسینی باشد و دبیرخانه دائمی اجلاس ذاکران حسینی پاکستان را در خانه فرهنگ کراچی تأسیس و حمایت کند.

در ادامه، نثاراحمد قلندری، رئیس مجلس ذاکرین امامیه پاکستان آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در راستای اهداف راهبردی خانه فرهنگ ایران در موضوع عزاداری سیدالشهداء(ع) اعلام کرد.

همچنین مقرر شد‌ در راستای دانش‌افزایی ذاکران اهل بیت(ع) و برگزاری هدفمند و هوشمندانه عزاداری ایام محرم در پاکستان که ذاکرین حسینی نقش مهمی در این زمینه دارند؛ اول تیرماه با حضور یکصد نفر از ذاکران و یکی از روحانیون برجسته پاکستان همایشی با عنوان «ذاکران حسینی» با همکاری دوجانبه در محل خانه فرهنگ ایران در کراچی برگزار شود.

در پایان این دیدار، یک جلد از ترجمه اردوی کتاب «انسان 250 ساله» که اخیرا توسط خانه فرهنگ کشورمان در کراچی به چاپ رسیده است به اعضای هیئت مجلس ذاکرین امامیه پاکستان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha