استقبال از اقدام کریکت استرالیا در احترام به بازیکن مسلمان
کد خبر: 4147774
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

استقبال از اقدام کریکت استرالیا در احترام به بازیکن مسلمان

اقدام تیم ملی کریکت استرالیا در احترام به بازیکن مسلمان این تیم با واکنش‌های مثبت زیادی همراه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از کارنت، اعضای تیم ملی کریکت استرالیا به دلیل احترام به بازیکن مسلمان خود عثمان خواجه، پس از قهرمانی در مسابقات جهانی، از جشن همراه با شامپاین خودداری کردند.
 
نایجل فاراژ، مجری سابق و رئیس حزب برگزیت انگلیس، پس از انتشار توییتی در انتقاد از تصمیم این تیم، در توییتر مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.
 
وی در توییت خود نوشت: بار دیگر تیم کریکت استرالیا با شامپاین جشن نمی‌گیرد زیرا یکی از اعضای تیم، مسلمان است. آیا همه ما به دلیل باورهای یک اقلیت زندگی عادی خود را متوقف می‌کنیم؟
 
این توییت با واکنش گسترده طرفداران کریکت روبرو شد که با انتقاد از آن اعلام کردند که روح تیمی پشت این تصمیم بوده است. کیت هریس، نویسنده ورزش کریکت، فاراژ را سرزنش کرد و گفت: به این می‌گویند همکاری. من می‌دانم که همکاری در سیاست وجود ندارد، اما در ورزش وجود دارد؛ به ویژه ورزش استرالیا.
 
کاربر دیگری در توییتی نوشت: وقتی صحبت از تیم کریکت استرالیا می‌شود، عثمان خواجه «اقلیت» نیست. او ضربه‌زن اول آنهاست. هواداران هندی نیز وارد بحث شدند، اگرچه تیم آنها به‌تازگی به استرالیا باخته بود. یک کاربر هندی نوشت: به این امر می‌گویند تواضع. آنها همین کار را برای یک دوست یهودی یا هندو انجام می‌دهند. آنها می‌توانند بعد از جشن، بدون حضور خواجه نوشیدنی دلخواه خود را بخورند. 
 
کاربران دیگر از اینکه استرالیایی‌ها برای پاسخ به سیاستمدار ملی‌گرای راست افراطی متحد شدند، ابراز خوشحالی کردند. یک کاربر توییتر نوشت: من اتحاد استرالیایی‌ها در برابر نایجل فاراژ را دوست دارم. ما در حال مبارزه با تعصب هستیم. در حادثه مشابهی در سال گذشته، پت کامینز، کاپیتان استرالیا به دلیل خودداری از مصرف الکل در جشن پیروزی مقابل انگلیس در حضور هم‌تیمی مسلمان خود، مورد ستایش قرار گرفت.
 
بازی‌های جهانی کریکت از 7 تا 11 ژوئن 2023 در لندن برگزار شد و تیم استرالیا، هند را در فینال مسابقات شکست داد.
انتهای پیام
captcha