فرایند صدور نشان حلال در البرز تسهیل می‌شود
کد خبر: 4146708
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
مدیرکل استاندارد البرز:

فرایند صدور نشان حلال در البرز تسهیل می‌شود

محمدحسین طاهری از تسهیل صدور نشان حلال ابلاغی در بسته تحولی سازمان ملی استاندارد خدمت خبر داد.

نشان حلال

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد البرز، محمدحسین طاهری، مدیرکل استاندارد البرز گفت: به‌منظور تسریع و تسهیل فرایند صدور نشان حلال، مواد با منشأ طبیعی و شیمیایی و مواد فاقد منشأ حرام نیازی به ارائه مستندات فیزیکی در خصوص منشأ و فرایند آن ندارند و متقاضیان می‌توانند در سامانه سینا درخواست را ثبت و ادارات استانی مکلف به پذیرش و ادامه فرایند جهت صدور نشان حلال هستند.

وی افزود: علاوه بر این، واحدهای تولیدی متقاضی صدور نشان حلال که تولیدات آنها منشأ حیوانی به همراه مشتقات و ژلاتین داشته و همچنین مواد افزودنی مشکوک و آنزیمی و مواد تهیه شده از عصاره الکلی، مکلف به ارائه مستندات در سامانه سینا هستند.

طاهری با اشاره به بسته تحولی سازمان بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع حلال، در حال توسعه و گسترش این نشان علاوه بر بخش غذایی به غیر غذایی من جمله مواد آرایشی و بهداشتی، دارویی، چرم و پوست و نساجی و خدمات شامل هتل، بانکداری، گردشگری، پذیرایی، کلینیکی و پاراکلینیکی، رستوران‌ها، تفریحگاه‌های تندرستی و آب درمانی (اسپا) و مراقبت‌های سلامتی و... مطابق دستورالعمل ابلاغی حوزه حلال هستیم.

انتهای پیام
captcha