«هومان» داستانی تخیلی مدرن درباره «امید» برای نوجوانان ایرانی
کد خبر: 4143106
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

«هومان» داستانی تخیلی مدرن درباره «امید» برای نوجوانان ایرانی

رمان «هومان» نوشته محمد نصراوی، با زبانی جدید و قالبی مدرن، در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شد.

به گزارش ایکنا، انتشارات مهرک در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ این کتاب را به چاپ رسانده است. «هومان» با حجم ۱۷۱ صفحه، یک رمان هیجان‌انگیز برای نوجوانان است که در قالب داستانی تخیلی و الهام‌بخش، نبردی بین نور و تاریکی را روایت می‌کند.

نویسنده کتاب، محمد نصراوی، در طول شش سال مطالعه درباره مفهوم اتوپیا و امید به عنوان یک عینیت شناختی و کاربردی، به سراغ نوشتن «هومان» رفته است.

این داستان جذاب در دنیایی دیستوپیایی اتفاق می‌افتد که تاریکی در آن مردم را فراگرفته و قهرمان داستان، برای بازگشت نور به شهر، به سفری پرماجرا می‌رود. 

«هومان» با بهره‌گیری از واژه‌ها و نام‌های ایرانی، مشتق شده از تاریخ و سنت اقوام ایرانی، طعمی فرهنگی به داستان می‌بخشد و خوانندگان را در جذابیت و عمق فرهنگ ایرانی غوطه‌ور می‌کند.

این رمان، به خوانندگان خود تجربه‌ای جدید از دنیای تخیلی ارائه کرده است. با استفاده از زبان و قالبی نوآورانه، «هومان» به صورت یک داستان تخیلی مدرن و جذاب، نبرد بین نور و تاریکی را برای نوجوانان به تصویر می‌کشد. در این دنیای دیستوپیایی، تاریکی به طور غیرمنتظره‌ای غلبه کرده است و شهر در ظلمت فرو رفته است. اما قهرمان داستان، با شجاعت و تصمیم قاطع، تصمیم می‌گیرد به سفری پرماجرا و پرخطر برود تا نور را به شهر بازگرداند.

در طول داستان، «هومان» با رویکردی خلاقانه، به مفهوم امید و رویا اندیشی می‌پردازد. نویسنده با دقت و دانش عمیق خود، مفهوم امید و اتوپیا را به عنوان یک عینیت شناختی و کاربردی مورد بررسی قرار داده و آن را به صورت یک داستان تخیلی به نوجوانان منتقل می‌کند.

«هومان»، به عنوان یک رمان تخیلی مدرن و داستانی جذاب، به نوجوانان ایرانی فرصتی منحصر به فرد برای ارتقای خلاقیت و اندیشه‌پردازی می‌دهد. با الهام از فرهنگ و تاریخ ایران، این اثر به خوانندگان خود امکان می‌دهد در جهانی پرماجرا و الهام‌بخش، بازیگران اصلی داستان شوند و از دستیابی به نور و امید در مواجهه با تاریکی لذت ببرند.

هومان

انتهای پیام
captcha