رژیم صهیونیستی مسئول عواقب تعدی بن گویر به مسجدالاقصی است
کد خبر: 4142421
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
سازمان همکاری‌های اسلامی:

رژیم صهیونیستی مسئول عواقب تعدی بن گویر به مسجدالاقصی است

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام وزیر افراطی امنیت ملی رژیم صهیونیستی در تعرض به مسجدالاقصی، این رژیم را مسئول عواقب و پیامدهای این اقدام دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه سازمان همکاری‌های اسلامی، این سازمان در بیانیه‌ای، تعرض روز یکشنبه ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی با پشتیبانی نظامیان اشغالگر را محکوم کرد و این اقدام را در چارچوب تلاش‌های صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی و تحریک احساسات مسلمانان و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

سازمان همکاری‌های اسلامی، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای این تعرض سازماندهی شده دانست که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و از جامعه جهانی خواست به وظیفه خود برای پایان دادن به این اقدامات خطرناک عمل کند.

این سازمان برضرورت حفظ وضعیت تاریخی و قانونی مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر اشغالی قدس تأکید کرد.

بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز به همراه گروهی از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تعرض کرد؛ این اقدام تحت تدابیر امنیتی از سوی پلیس رژیم صهیونیستی انجام شد.

بن گویر در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی دی ماه گذشته نیز به همراه شماری از صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را درپی داشت و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین، کشورهای عربی از جمله قطر، اردن، امارات، عربستان سعودی، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.

کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک‌آمیز ارزیابی کردند.

انتهای پیام
captcha