کتاب «حوزه‌ علمیه قم و امر سیاسی» منتشر شد
کد خبر: 4141341
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

کتاب «حوزه‌ علمیه قم و امر سیاسی» منتشر شد

کتاب «حوزه‌ علمیه قم و امر سیاسی» تازه‌ترین اثر مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

کتاب «حوزه‌ علمیه قم و امر سیاسی»

 به گزارش ایکنا؛ این اثر که در شش فصل به بررسی نظری و عملی رابطه نهاد حوزه و امر سیاسی در قرن اخیر پرداخته در غرفه این مرکز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز عرضه می‌شود.   

نویسنده در فصل اول با بیان تمهیدات نظری الگوی کلان و مفاهیم اساسی و مبانی فکری این پژوهش را به رشته تحریر درآورده است. در فصل دوم به دیرینه‌شناسی رابطه حوزه و امر سیاسی می‌پردازد.

سومین فصل کتاب از شکل‌گیری حوزه علمیه قم تا شروع فعالیت‌های انقلابی در سال 1341 و حوادث دوران آیات حائری یزدی و بروجردی را بررسی می‌کند. در فصل چهارم این اثر امر سیاسی حوزه پس از فوت آیت‌الله بروجردی تا بهمن 1357 مورد بحث قرار گرفته است.

فصل پنجم و مهم‌ترین بخش این پژوهش نیز به رابطه حوزه و امر سیاسی در دوران جمهوری اسلامی می‌پردازد. در فصل ششم نیز روندها و مختصات مواجهه حوزه قم با امر سیاسی و بالاخره آسیب‌ها و چالش‌های این مسئله مورد نقد و بررسی واقع شده است.

کتاب «حوزه‌ علمیه قم و امر سیاسی» به قلم سیدمحسن طباطبایی‌فر و توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی در 473 صفحه در 500 شماره منتشر شده است.

کتاب «حوزه‌ علمیه قم و امر سیاسی»

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب واقع در شبستان اصلی مصلی، راهروی 16، غرفه 10 و یا نمایشگاه مجازی کتاب به نشانی ketab.ir تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha