از تأکید بر برافراشته ماندن پرچم مقاومت تا عزای عمومی در زندان‌ها + فیلم
کد خبر: 4137936
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
واکنش‌ها به شهادت رهبر جهاد اسلامی/

از تأکید بر برافراشته ماندن پرچم مقاومت تا عزای عمومی در زندان‌ها + فیلم

گروه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی در واکنش به شهادت شیخ خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامی تأکید کردند که شهادت وی مدال افتخاری بر سینه ملت فلسطین است که ذره‌ای از آرمان خود برای آزادسازی قدس دست برنمی‌دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، باشگاه اسیر فلسطینی ضمن تبریک و تسلیت شهادت شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی پس از 85 روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این شهید فلسطینی هدف ترور از پیش برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

وکیل شهید عدنان نیز با تأکید بر اینکه اهمال مسئولین زندان رژیم صهیونیستی در رسیدگی به وضعیت شیخ عدنان عامل شهادت وی بود، گفت: ما بارها خواستار آزادی وی به قید وثیقه بودیم اما دادگاه رژیم صهیونیستی نپذیرفت و شهید عدنان بر تداوم اعتصاب غذای خود تا آزادی یا شهادت پافشاری داشت.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تأکید کرد رژیم اشغالگر از طریق مخالفت با درخواست برای آزادی شیخ عدنان و اهمال پزشکی نسبت به آن مرتکب جنایت ترور شده است.

پرچم مقاومت شهید عدنان تا آزادی قدس برافراشته باقی خواهد ماند/اماده

جنبش جهاد اسلامی در نخستین واکنش خود به این خبر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما سوگوار یک رهبر بزرگ، یک مرد شجاع و یک مبارز استوار، یکی از شریف‌ترین مردان، شیخ خضر عدنان هستیم. شهادت این شهید بزرگ، بدون پاسخ نخواهد بود و مقاومت در برابر اشغالگران با تمام قدرت ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: این قهرمان آزاده در جنایتی به شهادت رسید که دشمن در مقابل جهانیانی مرتکب شد که بی عدالتی و تروریسم را تأیید و از این جرایم حمایت می‌کند؛ اما جهاد اسلامی در همان مسیر شیخ عدنان و سایر رهبران و مجاهد شهید خود باقی خواهد ماند و دشمن خواهد فهمید که جرایمش بی جواب‌ نمی‌ماند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز شهادت خضر عدنان را جنایت رژیم صهیونیستی توصیف و تهدید کرد حماس به این جنایت پاسخ خواهد داد و خون شهید عدنان سوختی برای تشدید کار انقلابی و مقاومتی علیه رژیم اشغالگر خواهد بود.

پرچم مقاومت شهید عدنان تا آزادی قدس برافراشته باقی خواهد ماند/اماده

پاسخ راکتی مقاومت

به دنبال اعلام خبر شهادت شیخ عدنان سه فروند موشک از سمت نوار غزه به سمت منطقه النقب الغربی در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر نیز از فعال شدن هشدار در منطقه «کیبوتس سعد» در نوار غزه خبر داد  و شبکه الجزیره نیز گزارش داد که صدای آژیر خطر در مرز غزه با سرزمین های اشغالی شنیده شد.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: شهادت شیخ عدنان نام مسیر ملت شجاع ماست و اگر ملت فلسطین امثال شیخ خضر را نداشتند آرمان فلسطین بر باد رفته بود.

وی افزود: هر روزی که در تاریخ ما ثبت می‌شود، ثابت می‌کند که پیروزی به اذن پروردگار نزدیک است و اراده شیخ خضر در نبرد طولانی و رو در روی خود با دشمن به شهادت این رهبر عزیز و شریف منجر شد و شهادت وی مدال افتخار بر سینه ملت شجاع فلسطین است و شیخ خضر نماد بزرگی برای ملت فلسطین و مبارزان در راه آزادگی در جهان است و پرچم برافراشته در مسیر ما به سمت قدس باقی خواهد ماند.

النخاله تأکید کرد : ما راه جهاد و مقاومت را تا آزادسازی سرزمینمان از چنگ قاتلان و جنایتکاران صهیونیست ترک نمی‌کنیم.

دبیرکل جهاد اسلامی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری بر تکلیف خود برای مبارزه مستمر و پایداری و اصرار بر حق خود در فلسطین تأکید می‌کنیم و جهاد ما به هیچ بهایی متوقف نخواهد شد. ما باید به مسئولیتی که خدا در آزادسازی قدس و فلسطین و بیرون‌کردن اشغالگران از آن به ما محول کرده است، عمل کنیم.

آماده‌باش و عزای عمومی در زندان‌ها

جنبش اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر نیز اعلام کرد که در محکومیت جنایت ترور شیخ عدنان عزای عمومی در زندان‌ها اعلام شده است.

از زندان عوفر خبر می‌رسد زندانیان با بستن در سلول‌هایشان از پذیرفتن وعده‌های غذایی خودداری می‌کنند و آماده‌باش اعلام کرده‌اند.

پرچم مقاومت شهید عدنان تا آزادی قدس برافراشته باقی خواهد ماند/اماده

 

عملیات استشهادی

رسانه‌های عبری‌زبان هم اعلام کردند که در عملیات تیراندازی در نزدیکی طولکرم سه شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شدند.

گردان طولکرم با پذیرش مسئولیت این عملیات اعلام کرد که آن را در راستای پاسخ فوری به جنایت ترور شیخ عدنان انجام داده است.

در همین حال سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به نیروهای خود دستور آماده باش داده است.

اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز سفر امروز خود به خارج غزه را برای شرکت در اولین نشست دفتر سیاسی آن لغو کردند.

در ادامه ویدئوی کوتاهی از مراسم صبح امروز در جنین در شمال کرانه باختری را نشان می‌دهد که فرزند شهید شیخ عدنان فریاد خشم خود را از شهادت پدرش به دست جنایتکاران صهیونیست برآورده است.

 

انتهای پیام
captcha