توجه به دغدغه کارفرمایان برای پایداری تولید ضروری است
کد خبر: 4137510
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
استاندار کرمان:

توجه به دغدغه کارفرمایان برای پایداری تولید ضروری است

محمدمهدی فداکار با تأکید بر توجه به دغدغه‌های کارفرمایان برای پایدار بودن تولید، گفت: تولید ملی یک ظرفیت مهم در استقلال اقتصادی است و با حضور کارگران تولید ملی قوام می‌یابد.

جلسه هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۱۰ ادیبهشت‌ماه در جلسه هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری کرمان که در سالن شهید مرتضوی کرمان برگزار شد، بیان کرد: ظرفیت کارگری از ظرفیت‌های بزرگ توسعه کشور است زیرا پایه اصلی توسعه کشور تولید و پایه اصلی تولید نیز کارگر است.

وی با بیان اینکه اگر دولت‌ها تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورند و کارفرما نیز سرمایه‌گذاری کند باید کارگری باشد که این اقدامات را به منصه ظهور برساند، افزود: مهمترین رکن پیشرفت کشور استقلال اقتصادی است. تولید ملی یک ظرفیت مهم است و با حضور کارگر تولید ملی قوام می‌یابد.

فداکار نقش کارفرمایان را مهم دانست و با تأکید بر توجه به دغدغه‌های آنها برای پایدار بودن تولید، گفت: همه یک مجموعه‌ هستیم که باید با هم کار کنیم. نقش کارگران بسیار مهم است زیرا کارگران تولیدی را عرضه و باری از دوش مردم برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه وابستگی در حوزه اقتصاد سم است و استقلال با کار و تولید محقق می‌شود، افزود: ظرفیت خوبی در استان جود داشته و کار مهم در استان این است که اشتغال موجود حفظ شود و این امر مهمی است که علاوه بر حفظ اشتغال، تلاش کنیم که اشتغال جدید ایجاد شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: کارگران با وجود تمام سختی‌ها در حال کار هستند. در دوره تحریم اقدامات خوبی انجام شد و حتی محصولاتی تولیدی می‌شود که صادر نیز می‌شوند. همچنین کارهای خوبی با ظرفیت‌های شرکت‌ها انجام شده است.

مجتبی مصباح، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه در ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات این اداره کل اظهار کرد: سال گذشته کرمان از نظر اشغال سال موفقی داشت. تعهد استان برای اشتغالزایی ۶۰ هزار و ۳۷۴ نفر بود که با تلاش مدیران اجرایی با اشتغالزایی بیش از ۶۷ هزار نفر، کرمان مقام پنجم از نظر تعداد اشتغالزایی در طول یک سال را کسب کرد. همچنین از نظر کاهش نرخ بیکاری کرمان در مرتبه چهارم کشوری قرار گرفت.

مصباح با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌‌های متعددی برای کارگران برگزار شده است، به ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره امتنان در استان پرداخت و اظهار کرد: در استان ۲ هزار و ۲۲۰ نفر در استان در این جشنواره ثبت‌نام کردند که پس از داوری نهایی امروز از ۲۲ کارگر و کارفرما نمونه تجلیل خواهد شد و کرمان بالاترین تعداد برگزیدگان کشور را در سطح ملی دارد.

در این مراسم نمایندگان تشکل‌های کارگری استان به بیان مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند و در پایان از کارگران و کارفرمایان نمونه استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha