بغداد از مقاومت فلسطین برای آزادی قدس پشتیبانی می‌کند
کد خبر: 4133909
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
در دیدار النخاله با مقامات عراق تاکید شد؛

بغداد از مقاومت فلسطین برای آزادی قدس پشتیبانی می‌کند

رئیس جمهور و نخست‌وزیر عراق با استقبال از هیات فلسطینی به ریاست دبیر کل جنبش جهاد اسلامی بر حمایت کشورشان از همه اشکال مقاومت فلسطین برای آزادی قدس تاکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در راس هیاتی به عراق سفر کرده است، شامگاه پنجشنبه در دو نشست جداگانه با نخست‌وزیر و رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

این مقام فلسطینی در دیدارهای خود مسئله فلسطین و تحولات آن به‌ویژه در سایه رفتارهای خصمانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، قدس و عموم سرزمین‌های فلسطینی و توسعه شهرک‌سازی این رژیم را تشریح کرد.

النخاله مسئولین عراقی را در جریان روند ارتقای قدرت مقاومت فلسطین و آمادگی آن برای دفاع از ملت فلسطین قرار داد و گفت: موضع دیرینه عراق را در دفاع از حقوق ملت فلسطین و اصول آن که خون شهدای عراقی در فلسطین گواه آن است، ارج می‌نهیم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: عراق قوی و مستقل و یکپارچه با همه گروه‌ها و اقوام خود قدرتی برای فلسطین و مقاومت آن است.

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق هم به نوبه خود تاکید کرد: مساله قدس صرفا یک مسئله فلسطینی نیست و ما سرکوبگری و ظلم و کشتار رژیم صهیونیستی علیه ملت بی‌گناه فلسطین را محکوم می‌کنیم.

وی ضمن تقدیر از جنبش جهاد اسلامی در دفاع از ملت فلسطین دلاورمردی نیروهای این جنبش و همچنین نگاهبانان مسجدالاقصی را ستود و بر اهمیت وحدت ملت فلسطین در مبارزه مستمر خود تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق بر حمایت کشورش از ملت فلسطین در همه عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: ملت و دولت عراق در کنار ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق و آزادی خود و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس هستند.

رشید تاکید کرد: با وجود همه تلاش‌هایی که برای منحرف کردن عراق از مسائل امت اسلامی و عربی به کار گرفته شد، اما دولت عراق و نیروهای سیاسی و اجتماعی آن با قدرت و اتحاد اقوام و طوائف خود ثابت قدم ایستاده و دست از آرمان اصلی فلسطین برنمی‌دارد.

رئیس جمهور عراق بر اهتمام کشورش به حمایت از همه اشکال مقاومت در همه سطوح در رویارویی با استکبار رژیم غاصب صهیونیستی در قدس و فلسطین تاکید کرد.

رشید گفت: بغداد راه‌ها به روی تلاش‌های طرف‌های عربی و بین المللی برای پیشبرد پروژه عادی سازی با رژیم اشغالگر را مسدود و پارلمان عراق قانون جرم انگاری عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

نخست وزیر عراق هم به نوبه خود سیاست یک بام و دو هوای برخی طرف‌های بین‌المللی در قبال حقوق فلسطینیان را محکوم کرد.

در پایان این دو دیدار النخاله از مقامات عراقی به دلیل مواضع شرافتمندانه آنها در قبال جهاد ملت فلسطین و مقاومت آن و استقبال خوب از هیات فلسطینی قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha