مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و احکام در هلال احمر قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4132558
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و احکام در هلال احمر قم برگزار می‌شود

مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان و خانواده ایشان، امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر قم با شعار «خدمت، صلح و دوستی» برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و احکامبه گزارش ایکنا از قم، جمعیت هلال احمر استان قم، مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان و خانواده ایشان، امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر را با شعار «خدمت، صلح و دوستی» برگزار می‌کند.

در مرحله اول مسابقات که به‌صورت استانی برگزار می‌شود، رشته‌‌های حفظ مسابقه شامل حفظ سوره یاسین، حفظ یک جزء قرآن کریم، حفظ سه جزء قرآن کریم، حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۱۵ جزء قرآن کریم و حفظ کل قرآن کریم است.

مسابقه رشته قرائت قرآن بانوان در رشته ترتیل شامل قرائت از سوره یاسین و آقایان در رشته ترتیل شامل قرائت از سوره یاسین و در رشته تحقیق از سوره انبیا برگزار می‌شود.

آزمون رشته تفسیر قرآن نیز از سوره یاسین (منبع تفسیر نمونه) بوده و در رشته نهج‌البلاغه هم ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع)، نامه ۳۱ نهج‌البلاغه منبع آزمون است؛ در رشته احکام هم در سطح احکام عمومی از توضیح‌المسائل مراجع عظام آزمون برگزار می‌شود.

ملاک داوری در این مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت، دستورالعمل داوری سازمان اوقاف و امور خیریه بوده که این دستورالعمل و نیز فایل منابع تفسیر سوره یاسین از تفسیر نمونه و نهج‌البلاغه در پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر به آدرس http://rcs.ir/portal/viewpage/9334  قابل دسترس است.

مسابقات در هفته اول اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند تا تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه، نام و رشته مورد نظر خود را به دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر قم از طریق ارتباط با دبیرخانه مسابقات به شماره 37712758- 37717915 و آدرس قم، خیابان شهید لواسانی(ساحلی)، نبش کوچه ۱۷، معاونت آموزش جمعیت هلال احمر، طبقه دوم، اتاق ۳٠۷ اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha