میدان فردوسی همدان محل رأی گیری ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ بود
کد خبر: 4130805
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

میدان فردوسی همدان محل رأی گیری ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه محل صندوق رأی در همدان میدان فردوسی بود، در این میدان جمعیت به حدی بود که صف های طولانی تا میدان طالقانی تشکیل شده بود، افزود: برگه‌های رای به دو رنگ سبز به معنای آری و قرمز در اختیار رای دهندگان قرار می‌گرفت که 98.2 درصد جمعیت رای دهنده کشور با برگه سبز یعنی آری به جمهوری اسلامی این حکومت را پذیرفتند.

سید حسن فاضلیان رئیس شورای تبلیغات اسلامی همدانحجت الاسلام سید حسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران این روز را روزی بزرگ و به یاد ماندنی برای ملت ایران برشمرد و اظهار کرد: در روز جمعه دهم فروردین ماه سال 1358 مردم انقلابی و ولایتمدار همدان نیز همزمان با سراسر کشور در اولین انتخابات جمهوری اسلامی به پای صندوق‌های رای آمدند تا نوع حکومت خود را با رأی مستقیم خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه محل صندوق رأی میدان فردوسی بود، در این میدان جمعیت به حدی بود که صف های طولانی تا میدان طالقانی تشکیل شده بود، افزود: برگه‌های رأی به دو رنگ سبز به معنای آری و قرمز در اختیار رأی دهندگان قرار می‌گرفت که 98.2 درصد جمعیت رأی دهنده کشور با برگه سبز یعنی آری به جمهوری اسلامی این حکومت را پذیرفته و نظام انقلاب اسلامی با رای مستقیم مردم به تثبیت روز 12 فرودین ماه به عنوان روز جمهوری اسلامی ثبت شد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه ابراز کرد: نقاط قوت و ضعف زیادی داشتیم و بسیاری از مسئولان در میدان عمل ریزش داشتند اما به یاری خدا موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی قابل تقدیر است. مردم بعد از 44 سال پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و رهبری هستند و همچنان در عرصه‌های مختلف حضور دارند، مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال 1401 این ولایت مداری و پای نظام ماندن را اثبات کردند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلاتی در کشور داریم که باعث نارضایتی مردم شده است، گفت: مسئولان باید برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تلاش کنند.

فاضلیان در پایان گفت: همزمان با روز جمهوری اسلامی در استان نیز برنامه‌هایی اجرا می‌شود سخنرانی در مسجد جامع و برپایی نشست‌های روشنگری که این برنامه‌ها در شهرستان‌ها نیز با همکاری مبالغین و روحانیون در مساجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha