میزبانی موکب‌های خیابانی مشهد از جشن‌های قرآنی شعبانیه + صوت
کد خبر: 4127271
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

میزبانی موکب‌های خیابانی مشهد از جشن‌های قرآنی شعبانیه + صوت

دبیر برگزاری محافل و جشن‌‌‌های شعبانیه با تأکید بر ضرورت برگزاری محافل قرآنی و جشن‌ها در مناطق محروم حاشیه شهر گفت: باید از فرصت ماه شعبان به‌منظور برپایی محافل و جلسات انس با قرآن برای مناطق محروم مشهد بهره‌مند شد.

جشن‌های شعبانیهبه گزارش ایکنا، جشن قرآنی اعیاد شعبانیه، از اول ماه شعبان با حضور اقشار مردم مناطق اطراف شهر مشهد و با همکاری برخی مساجد و مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی مشهد برگزار شد.

سروش عظیمی، دبیر برگزاری محافل و جشن‌های شعبانیه مشهد اظهار کرد: شعبان فرصت خوبی است که جلسات و محافل انس با قرآن و جشن‌های قرآنی در حاشیه شهر مشهد و حتی جلسات آمورشی قرآن و تفسیر با حضور اساتید قرآنی برگزار شده و مقامات قرآنی و قواعد قرائت و تجوید و مباحث تفسیری در این جلسات آموزش داده شود.

وی افزود: در جلسات تفسیری می‌توان پیام‌های قرآنی مثلاً پیام‌های یک سوره را شرح داد و خروجی این جلسات برگزاری مسابقه باشد و هر شب یک مسابقه که سؤالات آن برگرفته از مباحث تفسیری جلسات باشد، برگزار کرد.

عظیمی با بیان این‌که ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، ماه‌های سلوک، تربیت نفس و پرورش عقل و جسم است، اظهار کرد: اگر نفس خوب تربیت شود، انسان صاحب کمالات خواهد شد و اگر عقل خوب تربیت شود، انسان صاحب ادراک می‌شود و هر چه فهم دقیق‌تر و عمیق‌تر باشد، جایگاه انسان بالاتر خواهد رفت.

در این مراسم از قاریان این مؤسسه احسان سوختانلو، سیدعباس حسینی، محمدباقر محسنی، امیرعلی عطایی، علی‌اصغر علیپور، محمد اسماعیلیان، امیرحسین اسفندیاری، مرتضی محمدی و اجرای گروه تواشیح شمس‌الهدی و ابتهال محمدامین کهن و مداحی امیرمحمد خالقی استفاده شد.

همچنین مجمع جشن‌های قرآنی مشهد که بانی این حرکت بوده است یک تشکل مردمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha