حرکت عظیم نیمه شعبان تمرینی برای همراهی با قیام مهدی موعود(عج) بود
کد خبر: 4127230
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

حرکت عظیم نیمه شعبان تمرینی برای همراهی با قیام مهدی موعود(عج) بود

مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به اقدامات گسترده صورت گرفته طی نیمه شعبان امسال گفت: امیدواریم این حرکت عظیم، تمرینی برای همراهی با قیام نهایی مهدی موعود(عج) باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده صورت گرفته برای برپایی مواکب نیمه شعبان در جوار بقاع متبرکه و مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف و نهادهای مردمی به شکلی وسیع در این زمینه حضور دارند و اداره کل اوقاف نیز بر اساس وظایف دینی و سازمانی خود، سعی کرده است بیش از سال‌های گذشته، در این زمینه به خدمت‌رسانی بپردازد.

وی افزود: علاوه بر پشتیبانی از بسیاری از موکب‌ها، سه موکب به نام نامی امامزادگان شریف مدفون در قم و به همت حرم‌های مطهر امامزادگانی همچون علی بن جعفر(ع)، احمد بن قاسم(ع) و شاه سید علی(ع) در بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در این مواکب مراسم فرهنگی گوناگون همچون جشن نیمه شعبان، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء و نیز غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان و ایستگاه‌های هنری تدارک دیده شده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان موقت و شبانه زائران در سوئیت‌ها و زائرسراهای بقاع متبرکه واقع در بخش‌های مختلف استان گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان طرح تامین دارو و درمان رایگان زائران را مورد توجه قرار داد که با همکاری سازمان جمعیت هلال احمر و در چارچوب ایستگاه‌های سلامت مستقر در مبادی ورودی قم اجرایی شده است.

اسکندری ادامه داد: موکب‌های اوقاف استان قم در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) علاوه بر خدمات پذیرایی، برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت را هم در دستور کار داشتند.

وی با تاکید بر اینکه اوقاف استان قم، نیمه شعبان امسال در حد توان اقدام به خدمت‌رسانی به زائران مسجد مقدس جمکران کرده است یادآور شد: امیدواریم این حرکت عظیم، تمرینی باشد برای همراهی با قیام نهایی مهدی موعود(عج) و امیدواریم که توفیق حضور در رکاب آن حضرت نصیبمان شود.

انتهای پیام
captcha