ضرورت اصلاح باورهای غلط درباره جایگاه زن در اسلام
کد خبر: 4127153
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
در نشست سازمان ملل تأکید شد؛

ضرورت اصلاح باورهای غلط درباره جایگاه زن در اسلام

در نشست‌های شصت و هفتمین دوره کمیته وضعیت زنان که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، بر ضرورت اصلاح باورهای غلط درباره جایگاه زن در اسلام تأکید شد.

ضرورت اصلاح باورهای غلط درباره جایگاه زن در اسلام

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه سهیل، در حاشیه جلسات شصت و هفتمین نشست کمیسیون وضعیت زنان، که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، بیلاوال بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان تأکید کرد: تصاویری که از زنان و جامعه اسلامی ترسیم می‌شود، بر اساس ناآگاهی از تاریخ، مفاهیم، ​​ارزش‌های فرهنگی و تمدنی و نقش زنان است.
وی طی کنفرانسی که توسط کشورش با عنوان «زن در اسلام: شناخت حقوق و هویت زنان در جهان اسلام» برگزار شد، گفت: گفت هدف از برگزاری این کنفرانس حذف باورهای غلط در مورد جایگاه و هویت زنان در اسلام است.
وزیر خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: این تصورات نادرست در نتیجه ربوده شدن مفاهیم دین ما توسط افراط‌گرایان و بدبینان به وجود آمده است. ما برای مقابله با این تصاویر و این مفهوم مسئولیت ویژه‌ای احساس می‌کنیم.
چابا کروشی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نیز گفت: ما باید به مناسبت روز جهانی زن از همه زنان جهان اسلام تجلیل کنیم. تاریخ مملو از داستان‌های الهام‌بخش زنان مسلمان است که جوامع خود را در بحران‌ها رهبری کرده و جرقه تحولات را زده‌اند.
متیو جوینی، رئیس شصت و هفتمین نشست کمیسیون وضعیت زنان و نماینده دائم آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد، این کنفرانس را به موقع خوانده و خاطرنشان کرد که زنان به گونه‌ای متفاوت دیده می‌شوند و مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند.
او ادامه داد: می‌دانیم که اسلام برای زنان احترام قائل است و رسول خدا(ص) همواره بر اهمیت زنان تأکید می‌کرد و سهم بزرگ آنان را در خانواده و جامعه تجلیل و بدرفتاری با زنان را محکوم می‌کرد.

انتهای پیام
captcha