دانش‌آموزان را متخلق به اخلاق قرآنی تربیت کنیم
کد خبر: 4124486
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

دانش‌آموزان را متخلق به اخلاق قرآنی تربیت کنیم

محمدخلیل عسکری خواستار تقویت بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی به‌منظور ترویج فرهنگ قرآن میان دانش‌آموزان شد و گفت: باید دانش‌آموزان خود را متخلق به اخلاق قرآنی تربیت کنیم تا ثمره نبوت را در جامعه شاهد باشیم.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در اجلاسیه نماز آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز که در راستای اجلاسیه سراسری نماز، امروز، هفتم اسفندماه در شیراز برگزار شد بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز و قرآن تأکید کرد و گفت: در اجلاسیه نماز، عَلَم اصلی را معلمان بلند می‌کنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا از ظرفیت اولیای دانش‌آموزان به خوبی استفاده شود، خواستار تقویت بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی به‌منظور ترویج فرهنگ قرآن میان دانش‌آموزان شد و افزود: باید دانش‌آموزان خود را متخلق به اخلاق قرآنی تربیت کنیم تا ثمره نبوت را در جامعه شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه هویت‌بخشی دانش‌آموزان امری ضروری است تا بتوانیم هویت ایرانی اسلامی را در جامعه تقویت کنیم، بیان کرد: باید عزت نفس را در دانش‌آموزان تقویت و تلاش کنیم آن‌ها به‌گونه‌ای تربیت شوند که بتوانند با عزت سخن بگویند.

وی با اشاره به نقش مساجد در تربیت نسل جدید افزود: در همین راستا برنامه مسجدمحوری را با جدیت در دستور کار خود قرار داده‌ایم و مدیران شهرستان‌ها هم این را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند. فلسفه برنامه دوشنبه‌محوری این است که ارکان تربیت را در کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم دانش‌آموزانی با هویت ملی و مذهبی و انقلابی تربیت کنیم.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش نیروی انسانی گفت: در این دولت تلاش شده است تا مدیرانی جوان، انقلابی و متدین منصوب کنیم و همین رویکرد را هم برای معلمان جدیدالورود خواهیم داشت. در فرایند جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش فارس تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا از بین نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی معلمان آینده را انتخاب کنیم. همچنین لازم است مدیران مدارس در حوزه آموزش برنامه‌های خاص و عملیاتی را طراحی و تدوین کنند.

انتهای پیام
captcha