زمینه رونق گردشگری در یزد فراهم شد
کد خبر: 4122782
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

زمینه رونق گردشگری در یزد فراهم شد

زمینه رونق گردشگری در شهری که به میراث جهانی شهره دارد، با تأمین زیرساخت‌هایی ممکن می‌شود و در این راستا همزمان با شب بعثت پیامبر اسلام، شرکت اختصاصی هواپیمایی در استان یزد فعالیت خود را آغاز کرد.

افتتاح شرکت یزد ایربه گزارش ایکنا از یزد، شهر یزد هزاران سال قبل در میان کویر ساخته شد و ساکنانش با اقوام مختلف در کنار یکدیگر زندگی کردند و هر بار در آن خلاقیت‌هایی برای زندگی بهتر ایجاد کردند و لذا این شهر در ۱۸ تیرماه  ۱۳۹۶ به ثبت جهانی رسید. 

رونق گردشگری در شهری که به میراث جهانی شهره است، یکی از ملزومات محسوب می‌شود و لذا برای این امر باید زیرساخت‌هایی همچون صنعت هواپیمایی و حمل و نقل ریلی به درستی تأمین شود، در این راستا و با پیگیری مهران فاطمی، استاندار یزد و همزمان با شب بعثت پیامبر اسلام شرکت اختصاصی هواپیمایی یزدایر فعالیت خود را آغاز و زمینه رونق گردشگری در شهر میراث جهانی فراهم شد.

علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسمی که به این منظور برگزار شد، گفت: اقدامات بزرگی که در استان صورت می‌گیرد، حاصل وحدت، همدلی و هماهنگی است که کارهای ناممکن را ممکن می‌سازد. امشب بعثت پیامبر اکرم برای مردم یزد و شهر میراث جهانی خاطره‌انگیز خواهد بود و با افتتاح این خط پروازی اختصاصی، شاهد رونق گردشگری خواهیم بود.

دارابی افزود: شهر یزد که به ثبت جهانی رسیده، تنها متعلق به مردم یزد نیست بلکه به کل جامعه بشری اختصاص دارد و بعد از ثبت جهانی یزد، همه مردم دنیا در حفظ و نگهداری آن مشارکت دارند. در سیاست‌های کلی نظام، مسئله توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده و یکی از اقدامات برای جذب توریست، خطوط هواپیمایی و ریلی و سایر بخش‌های مرتبط با ایاب و ذهاب است.

وی ادامه داد: رابطه مستقیم میان زیرساخت‌ها و امکانات وجود دارد و امیدواریم با ایجاد این شرکت هواپیمایی و همچنین تأمین دیگر زیرساخت‌ها شاهد رونق کسب و کار گردشگری باشیم که قطعاً بر دیگر بخش‌ها نیر اثرگذار است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خوشبختانه یکی از امتیازات استان یزد، داشتن استاندار جوان و انقلابی است که فرصت خوبی برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر است و خوشبختانه با پیگیری‌های ایشان افتتاح شرکت هواپیمایی در استان رقم خورد.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم گردشگری را یکی از مهمترین مزیت‌های استان یزد دانست و گفت: حمل و نقل هوایی و ریلی دو زیرساخت اساسی در حوزه توسعه گردشگری و از مهمترین مطالبات فعالان این حوزه است. خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد افتتاح این شرکت هواپیمایی اختصاصی استان یزد هستیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی شرکت حمل و نقل ریلی در استان در سال آینده نیز گفت: یکی از مزیت‌های بزرگ استان، قرارگیری در پنج راه ریلی کشور است لذا با توجه به آمار بالای مسافران و گردشگران و حجم بالای بار علی الخصوص در شهرستان بافق، تأسیس این شرکت در دستور کار قرار گرفت. ان‌شاءالله با پیگیری‌های صورت گرفته، در سال 1402 شاهد افتتاح این شرکت نیز باشیم. همچنین طی پیگیری انجام شده و به‌مناسبت این شب عزیز مقرر شد ظرفیت ناوگان مسافری ریلی یزد نیز دو برابر شود .

انتهای پیام
captcha