پخش چندباره «محمد رسوال‌الله(ص)» برای مبعث + فیلم
کد خبر: 4122374
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

پخش چندباره «محمد رسوال‌الله(ص)» برای مبعث + فیلم

همزمان با عید مبعث فیلم‌های مختلفی روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌رود که همه آنها تکراری هستند و در این میان فیلم «محمد رسوال‌الله(ص)» برای چندمین بار پخش می‌شود که نشان از نبود تولید در این زمینه دارد.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد»، «غافل»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «محمد رسول‌الله»، «سجل»، «رنگ خدا»، «آپارتمان شماره 13» و... پنجشنبه، جمعه و شنبه 27 و 28 و 29 بهمن مصادف با مبعث پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد» به کارگردانی مجید اسماعیلی، جمعه 28 بهمن ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: حسن پسر بازیگوشی است که هیچکسی در محله و مدرسه از شیطنت‌های او در امان نیست! تقریبا تمام اهل محل و حتی مادرش از دست او عاصی شده‌اند! تا اینکه به طور اتفاقی به مسجد رفته و با دیدن میکروفن شیفته آن شده و تلاش می‌کند تا مکبر شود. مهدی مهاجری، سیروس همتی، علیرضا استادی، حمیده مقدس زاده و محمدرضا افشاری در فیلم تلویزیونی «خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد» بازی کرده‌اند.

شبکه دوم سیما

فیلم تلویزیونی «غافل» به کارگردانی منوچهر هادی، چهارشنبه 26 بهمن ساعت 23:50 از شبکه دوم سیما پخش می‌شود. این فیلم داستان جوانی را بازگو می‌کند که پیش از این فکر می‌کرده پدرش مرده است؛ اما او که در آستانه ازدواج، با بدهی فراوانی دست به گریبان است، در می‌یابد پدرش زنده است. محمود پاک نیت، یوسف تیموری، مهوش صبرکن، سپیده خداوردی و فرید شکرایی در این فیلم بازی کرده‌اند.

«رنگ خدا» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به سیما می‌آیند
فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی «حامد محمدی»، شنبه 29 بهمن ساعت 00:20 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. فیلم روایتگر داستان زندگی روحانی جوانی به نام احمد است که با همسرش لیلا زندگی را به سختی و تنگدستی می‌گذرانند. احمد برای تأمین معاش خانواده، در کنار تحصیل در حوزه، به کار برق‌کشی ساختمان نیز اشتغال دارد و به همین خاطر بعضا از سوی هم درس هایش نیز مورد شماتت واقع می‌شود. جواد عزتی، نازنین بیاتی، رضا ناجی و الهام کردا در فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می‌آیند» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» با نام اصلی الرساله به کارگردانی مصطفی عقاد، شنبه 29 بهمن ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. فیلم با بازی آنتونی کوئین، ایرنه پاپاس و مایکل آنسارو روایتی است از بعثت حضرت رسول اکرم(ص) در سن 40 سالگی تا زمان فوت ایشان. از وقایع مهم صدر اسلام که در این فیلم به تصویر کشیده شده است می‌توان به بعثت پیامبر، قتل سمیه، اسلام آوردن و شکنجه بلال حبشی، جنگ بدر، جنگ احد، هجرت مسلمانان و فتح مکه اشاره کرد.
«رنگ خدا» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به سیما می‌آیندفیلم تلویزیونی «سجل» به کارگردانی احمد کاوری، شنبه 29 بهمن ساعت 24 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: رحیم باطنی که صاحب یک گاوداری است به علت عدم پرداخت مالیات دچار مشکل میشود. او که عازم حج است برای فرار از دست قانون با نام جعلی فرشاد عیوضی، گذرنامه فراهم میکند غافل از اینکه فرشاد عیوضی یک کلاهبردار تحت تعقیب است. در این فیلم تلویزیونی مهران رجبی، زنده یاد زهره فکور صبور، اردلان شجاع کاوه و میرطاهر مظلومی هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی، پنجشنبه 27 بهمن ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش میشود. داستان از این قرار است که: محمد رمضانی فرزند نابینای هاشم که در مدرسه نابینایان تحصیل میکند برای گذراندن تعطیلات به خانه بازمی‌گردد. حسین محجوب، محسن رمضانی، سلامه فیضی و فرحناز سفری بازیگران این فیلم هستند.

«رنگ خدا» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به سیما می‌آیند

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «آپارتمان شماره 13» به کارگردانی یدالله صمدی، جمعه 28 بهمن ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. در این فیلم خواهید دید: ماشاءالله ایرانمنش از کرمان راهی پایتخت می شود تا ارث پدری اش، آپارتمان شماره 13 را بفروشد و کارگاه تراشکاری کارفرمای خود را در زادگاهش خریداری و با دختر محبوبش ازدواج کند؛ اما آپارتمان به دلیل وجود ساکنان مجتمع که آدم های بدقلقی هستند فروش نمیرود. زنده یاد جمشید اسماعیل‌خانی، علیرضا خمسه، کتایون ریاحی، مریم معترف، زنده یاد صدیقه کیانفر، نیلوفر محمودی و زنده یاد سیروس گرجستانی در فیلم سینمایی «آپارتمان شماره 13» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه پنج سیما

انیمیشن سینمایی «بهاران» به کارگردانی حامد حاج ملا علی و نوروز عباسی، جمعه 28 بهمن ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این انیمیشن خواهیم دید: حاج حبیب به اتفاق چند تن از جوانان جهاد برای جاده سازی یک روستا رفته‌اند و کشور در حال جنگ با عراق است.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «بیست و چهار» به کارگردانی داریوش ربیعی، پنجشنبه 27 بهمن ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: یوسف بهادری سردار جنگ است که در جبهه مجروح شده و 24 سال است در کماست. دختر او زهرا و دامادش مجید از او نگهداری می‌کنند. یوسف سرانجام به هوش می آید و به دخترش می‌گوید در غروب روز چهارشنبه 24 سال پیش با دوستش امیر قرار داشته است. قاسم زارع، نرگس محمدی و میثاق زارع در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «رز زرد» به کارگردانی داریوش فرهنگ، جمعه 28 بهمن ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داوود و لیلی در شب عروسی خود راهی شمال می‌شوند. آنها در میانه راه با مهشید و آرش آشنا شده و با هم همسفر می‌شوند. آرش که به دنبال سانحه تصادف باعث مرگ مردی سیاهپوش شده بود با همکاری داوود جسد را به درون مرداب پرتاب می‌کند. امین حیایی، بهرام رادان و حدیث فولادوند بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «سوغات فرنگ» به کارگردانی کامران قدکچیان، شنبه 29 بهمن ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: فرشته سازگار همراه همسرش فرهاد، از خارج وارد تهران می‌شوند. در فرودگاه می‌فهمد که فرهاد زن و بچه دارد و پدرزنش حکم جلب او را به جرم کلاهبرداری گرفته است. رامبد جوان، شیلا خداداد و مجید صالحی در فیلم سینمایی «سوغات فرنگ» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه کودک

فیلم سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان، شنبه 29 بهمن ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: در جنگلی در آفریقا رئیس قبیله فیل‌ها فرزند دارد می‌شود و نامش را شاد فیل می‌گذارند او مانند پدرش شجاع و چابک نیست و دست و پا چلفتی است و اغلب به خاطر هیکلش باعث خراب کاری می‌شود تا اینکه عده‌ای به جنگل حمله می‌کنند. دختری به نام مریم هم همراه آنها به سبا می‌رود که پدر بزرگش را به خاطر این که نمی‌خواهد در عبادتگاه ابرهه خدمت کند زندانی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «حورا» به کارگردانی غلام‌رضا ساغرچیان، چهارشنبه 26 بهمن ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم درباره هادی نوجوانی روستایی است که به همراه خانواده‌اش در حاشیه کویر و در مسیر راه آهن تهران - مشهد زندگی می‌کند. هادی به همراه خواهر کوچکش حورا می‌کوشد تا باغچه ای را که تنها یادگار مادر درگذشته اوست زنده نگه دارد. مهران احمدی، مریم بوبانی و جواد زیتونی در این فیلم بازی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha