عفو رهبر انقلاب؛ خط پایانی بر پروژه جنگ ترکیبی و سربازگیری دشمن از نسل جوان + صوت
کد خبر: 4122252
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
ترقی بیان کرد:

عفو رهبر انقلاب؛ خط پایانی بر پروژه جنگ ترکیبی و سربازگیری دشمن از نسل جوان + صوت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی فرمان عفو رهبری و نگاه اخلاقی و انسانی ایشان به فرزندان خطاکار خود را ممیزه یک رهبر و حکمران دینی از غیر دینی دانست و بیان کرد: تدبیر رهبر معظم انقلاب خط پایان و بطلانی بر پروژه براندازی و جنگ ترکیبی دشمن و خنثی‌سازی این توطئه در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تأثیر فرمان عفو رهبری بر افزایش سرمایه اجتماعی و تقویت اتحاد ملی گفت: اقدام مقام معظم رهبری در شرایطی که فضای کشور در اثر اغتشاشات و تحرکات دشمن، امنیتی شده بود و انتظار دشمن این بود که نظام برخورد خشن با این افراد را اتخاذ کند، نه تنها این فضای امنیتی را تعدیل کرد و یک آرامش روحی و روانی در بین مردم و به خصوص خانواده‌های زندانیان اخیر ایجاد کرد بلکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی را کاملا اثبات کرد و نشان داد نظام از استحکامی برخوردار است که این اغتشاشات و خرابکاری‌های دشمن خللی در عزم و اراده ملی و روند پیشرفت کشور وارد نمی‌کند و دشمنان نمی‌توانند با این گونه اقدامات نظام را وادار به عقب‌نشینی از اصول و مبانی خود کنند.

وی افزود: این اقدام، نقش پدری مقام معظم رهبری را در جامعه نشان داد که به افرادی که فریب خوردند و تحت تأثیر القائات دشمن قرار گرفتند به چشم فرزندانی که دچار اشتباه شدند، نگاه می‌کنند و هدف ایشان اصلاح و آگاه کردن آنهاست و همین نوع نگاه انسانی و اخلاقی که یک حکمران و رهبر دینی از یک حکمران غیر دینی متمایز می‌کند.


بیشتر بخوانید:


ترقی با بیان اینکه عفو رهبری، توطئه‌های بعدی دشمن را نیز خنثی کرد، گفت: هدف دشمنان این بود که از طریق بزرگنمایی مسائل و مشکلات زندانیان در زندان بهانه‌های جدیدی برای تداوم اغتشاشات فراهم کنند و نگذارند جامعه به آرامش و ثبات برسد که مقام معظم رهبری با این تدبیر، بهانه را از دست دشمن گرفتند و رسانه‌های معاند را در جهت القای دروغ و استمرار جنگ روانی خلع سلاح کردند.

ممانعت از سربازگیری دشمن

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه ابراز کرد: دستاورد دیگر فرمان عفو رهبری این بود که ایشان سربازانی را که از بین جوانان فریب‌خورده کشور، توسط دشمن جذب شده بودند، دوباره به اردوگاه نظام اسلامی برگرداندند و موجب شدند هم تنبهی در این افراد پدید بیاید و هم اینکه اجازه ندادند دشمن با فریب و دروغ از نسل جوان کشور سربازگیری کند و بر جمع اردوگاه خود بیفزاید.

وی یادآور شد: بسیاری از این جوانان مخالف و دشمن نظام و انقلاب نبودند و اعتراض آنها بیشتر به عملکردهای مسئولان و مشکلات اقتصادی بود و این دشمن بود که سعی کرد جهت این اعتراضات را به سمت مخالفت با اصل نظام و انقلاب برده و از این جوانان در این راستا سوء استفاده و بهره‌برداری کند. در مجموع باید گفت این فرمان عفو خط پایان و بطلانی بر پروژه براندازی و جنگ ترکیبی دشمن و خنثی‌سازی این توطئه در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود.

لزوم آسیب‌شناسی علل بروز آشوب‌ها 

ترقی درباره اظهارنظر مقامات کشور از جمله رئیس‌جمهور بر تداوم و پیگیری فرمان عفو رهبری در سایر دستگاه‌ها گفت: دولتمردان در تداوم این سیاست مقام معظم رهبری باید اقدامات مهمی انجام دهند اما در درجه اول باید علل و عوامل بروز این اعتراضات و آشوب‌ها را بررسی و نسبت به آن یک آسیب‌شناسی دقیق و موشکافانه انجام دهند تا ببینند دشمن براساس چه نقاط ضعفی در داخل این جنگ ترکیبی را طرحی و عملیاتی کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در تشریح این نقاط ضعف گفت: ضعف در مدیریت اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، رها بودن فضای مجازی کشور، کوتاهی در امر جهاد تبیین و کم‌توجهی به مسئله رشد فرهنگ عمومی از جمله دلایل اصلی شکل‌گیری این اعتراضات و اغتشاشات بود که دشمن نیز با دست گذاشتن بر روی این نقاط ضعف سعی کرد این گلایه‌ها و نارضایتی‌ها را تبدیل به یک موج مخالفت با نظام و انقلاب کند. لذا دولت باید در درجه اول در جهت رفع این ضعف‌ها به ویژه در حوزه معیشتی و اقتصادی، اقدام و تلاش کند تا رضایتمندی بخش عظیمی از مردم را جلب کند.

تلاش مسئولان برای بازیابی سرمایه اجتماعی 

وی با تأکید بر تأثیر بهبود وضعیت اقتصادی بر بازیابی سرمایه اجتماعی گفت: افزایش سرمایه اجتماعی موجب می‌شود که در انتخابات سال آینده در اثر نشاط اجتماعی، اتحاد ملی و افزایش اعتماد مردم به مسئولان، شاهد یک مشارکت فعال و حداکثری باشیم و دشمن زمینه را برای تشویق به عدم مشارکت و تحریم انتخابات فراهم نبیند.

کد

ترقی در پاسخ به این سؤال که بلوغ مردم در تفکیک قائل شدن میان انقلاب و عملکردها چه فرصت‌هایی را در اختیار مسئولان قرار داده است، گفت: این امر نشانه نبوغ سیاسی مردم ماست که می‌دانند اسلام و انقلاب اشکالی ندارد بلکه عیب‌ها از مسلمانی ما و نوع عملکرد مسئولان است. لذا دولت و مجموعه مسولان باید این فرصت و سرمایه مهم را غنیمت بشمارند و در جهت نزدیک کردن عملکرد خود به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش بیشتری کنند.

نکته‌ای که در محاسبات دشمن مغفول است 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: قدرت و منطق مردم در تفکیک میان آرمان‌های امام (ره) و انقلاب با عملکرد مسئولان مسئله بسیار مهمی است که اتفاقا در محاسبات دشمن کمتر به آن توجه می‌شود و شاید به جرئت بتوان گفت شکست‌های پی در پی دشمنان از ملت ایران در بحران‌ها و فتنه‌های مختلف در این نکته نهفته است که دشمنان تصور می‌کنند اعتراضات در ایران به معنای پشیمانی مردم از انقلاب و اقدامی در جهت براندازی نظام است در حالی که واقعیت آن چیزی است که در راهپیمایی 22 بهمن به نمایش گذاشته شد و مردم ما با مقایسه دستاوردها و برکات انقلاب با رژیم پهلوی در عین حفظ اعتراضات و انتقادات خود به مسئولان، به این نتیجه رسیده‌اند که این مسئولان هستند که باید خود را با ارزش‌های انقلاب تطبیق دهند و لذا همچنان به این آرمان‌ها وفادار و متعهد مانده‌اند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha