حکایت نگهبانی یک مسلمان از معبدی در جاکارتا
کد خبر: 4116562
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

حکایت نگهبانی یک مسلمان از معبدی در جاکارتا

یک مسلمان اندونزیایی سال‌هاست که به نگهبانی از یک معبد بودایی در پایتخت این کشور مشغول و معتقد است همزیستی بین پیروان ادیان بسیار مهم است و همه باید از آن حمایت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از جاکارتا گلوب، احترام گذاشتن به باورهای معنوی دیگران برای حفظ صلح در کشوری چند مذهبی مانند اندونزی کلیدی است و معبد دارما بکتی در محله چینی‌های جاکارتا گواهی بر تساهل بین ادیان این کشور است.

«عیدروس سامالگو»، یکی از محافظان معبد دارما بکتی در این محله است. در آستانه سال نوی چینی که در زبان محلی به «ایملک» معروف است این معبد نظافت می‌شود. برخی از مؤمنان برای دعا و تقدیم هدایا از معبد دیدن می‌کنند و عیدروس به عنوان نگهبان، سعی می‌کند که آنها بتوانند در آرامش دعا کنند.

اقدام عیدروس برای تأمین امنیت این مکان عبادی او را در کانون توجه قرار داده است. او به خوبی با باورها و عقاید بودایی آشناست و آنها را درک می‌کند. اما چیزی که باعث تعجب شده این است که عیدروس که هفت سال از معبد نگهبانی می‌کند مسلمان است.

عیدروس می‌گوید: ما همه انسان هستیم، بنابراین، صرف نظر از مذهب، باید عقاید یکدیگر را بپذیریم. همه ما از نعمات خداوند برخورداریم. آنچه افراد را از یکدیگر متمایز می‌کند، قلب و ذهن آنهاست.

علی‌رغم داشتن اعتقاد مذهبی متفاوت، عیدروس از اینکه می‌بیند وضعیت به حالت عادی بازگشته و آنها این مناسبت مهم را جشن گرفتند، خوشحال است. عبادت در معابد یکی از سنت‌های مهم در سال نو چینی است.

عیدروس می‌گوید سال گذشته نمازگزاران باید به نوبت در طبقه دوم عبادت می‌کردند. معبد برای استقبال از انبوه عبادت‌کنندگان برای ایملک آماده شده است.

در طول سال‌های گذشته که عیدروس نگهبان معبد بوده، بازدیدکنندگان زیادی را از انواع ادیان و ملیت‌های مختلف دیده است. وی می‌گوید: بسیاری از گردشگران خارجی از معبد تاریخی دارما بکتی بازدید می‌کنند. درهای معبد به روی بازدیدکنندگان کاملاً باز است، اما آنچه بیش از همه مهم است این که همه ما هماهنگی بین ادیان را حفظ کنیم؛ همه ما باید از همزیستی بین ادیان محافظت کنیم.

انتهای پیام
captcha