قدردانی سازمان اسلامی اندونزی از کشیش کاتولیک
کد خبر: 4108326
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

قدردانی سازمان اسلامی اندونزی از کشیش کاتولیک

یک کشیش کاتولیک که با فعالیت‌های مددکاری خود به کاهش میزان مرگ و میر مادران در شرق اندونزی کمک کرده است، جایزه سازمان اسلامی محمدیه را دریافت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از یو سی ای نیوز، یک کشیش کاتولیک به نام پدر مارسلینوس به خاطر کمک به کاهش نرخ مرگ و میر مادران مورد تقدیر قرار گرفت. یک نهاد مستقل که توسط این کشیش در استان نوسا تنگگارا در شرق اندونزی که اکثراً کاتولیک هستند تأسیس شده است، به دلیل تعهد خود به کاهش میزان مرگ و میر مادران، این جایزه را از یک مؤسسه فرهنگی اسلامی دریافت کرد.

هیئت مشورتی بهداشت منطقه‌ای(BPKD) که در سال 2008 توسط پدر مارسلینوس آگوت و چندین فرد محلی در منطقه غرب مانگگارای تأسیس شد، جایزه موسوم به معارف را دریافت کرد.

این جایزه به منظور قدردانی از تلاش‌های اجتماعی این سازمان در کمک به کاهش میزان مرگ و میر مادران از طریق خانه‌های مراقبت از مادر ساخته شده در مجموعه مراکز بهداشتی اجتماعی، معروف به Puskesmas اهدا شد.

BPKD یکی از سه برنده این جایزه بود که به نام احمد شافع معارف، رئیس سابق محمدیه، دومین سازمان بزرگ اسلامی اندونزی و بنیانگذار مؤسسه فرهنگی و انسانی معارف نامگذاری شده است. این مؤسسه از سال 2007 این جایزه را به افراد و گروه‌هایی که در جوامع مردمی متعهد به کمک به بشریت هستند اهدا کرده است.

آگوت گفت که این جایزه غافلگیرکننده بود زیرا ما همیشه در سکوت برای بشریت کار می‌کنیم. این جایزه برای ما یک چالش است. اینکه چگونه می‌توانیم به جلو حرکت کنیم و به دیگران احترام بیشتری بگذاریم و آنها را بدون تعصب علیه هیچ دینی نجات دهیم. ما باید از تعصب اجتناب کنیم. نجات مردم بدون توجه به پیشینه مذهبی آنها برای ما مهم است.

وی افزود: احمد صیفی معارف یک شخصیت فوق‌العاده بود. او بسیار اهل مدارا بود و به تنوع بسیار احترام می‌گذاشت. بنابراین، این جایزه ما را تشویق می‌کند تا روحیه مبارزه برای بشریت را زنده کنیم.

به گفته این کشیش 71 ساله، کار مددکاری اجتماعی وی از 14 سال پیش آغاز شد، زمانی که میزان مرگ و میر مادران در این استان حدود 20 مورد در سال بود. بسیاری از زنان به جای زایمان توسط ماماها با کمک جادوگران زایمان می‌کردند و همچنین به علل دیگر مانند خونریزی، عفونت و فشار خون بالا جان خود را از دست می‌دادند.

انتهای پیام
captcha