آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در البرز
کد خبر: 4084099
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در البرز

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بانوان با حضور 76 شرکت‌کننده در سالن اجتماعات امامزاده طاهر(ع) کرج آغاز شد.

حجت الاسلام احمد اشرفی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز، صبح روز پنج‌شنبه، 17 شهریور در مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با بیان اینکه برای بهبود امور باید قرآن را در دستورکار قرار دهیم، عنوان کرد: هرچه به قرآن نزدیک‌تر شده و فرهنگ قرآنی را ترویج کنیم، جامعه را در برابر مشکلات مختلف بیمه کرده‌ایم.

وی، با واکاوی ریشه‌های وجود نارضایتی در جامعه در بخش‌های مختلف، گفت: اگر در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانستیم رضایت مردم را بدست آوریم، شاید به این دلیل است که در مسیر قرآنی حرکت نکرده‌ایم، چون اگر در مسیر قرآن حرکت می‌کردیم هیچگاه به بن‌بست نمی رسیدیم.

این مسئول بیان کرد: واقعیت این است که در جامعه امروزی از قرآن غافلیم و این در حالیست که برای حل مشکلات باید به قرآن تمسک بجوییم.

اشرفی با بیان اینکه نتیجه فعالیت‌های قرآنی باید به تدبر جامعه در قرآن منجر شود تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد، تأکید کرد: باید در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم، چون هرکاری که انجام شود و پیوست قرآنی نداشته باشد، ابتر است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف در ادامه با بیان اینکه استان البرز در دو سال گذشته در مرحله کشوری مسابقات قرآن خوش درخشیده است، گفت: امیدواریم امسال نیز شاهد موفقیت فعالان قرآنی استان در مسابقات قرآن باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از مسابقات 76 نفر از بانوان البرزی شرکت دارند، افزود: شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ( پنج، 10، 20 جزء و کل قرآن کریم)، ترتیل، تحقیق، اذان و دعاخوانی به رقابت با هم می‌پردازند و متسابقینی که در این مرحله امتیازات لازم را کسب کنند به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha