خدمت‌رسانی به ۵۰۰ هزار زائر اربعین در قم
کد خبر: 4080000
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

خدمت‌رسانی به ۵۰۰ هزار زائر اربعین در قم

مسئول قرارگاه اربعین استان قم از خدمت‌رسانی به ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین خبر داد و گفت: محوریت میزبانی و اسکان زائران، مسجد مقدس جمکران در شبستان امام‌حسن عسکری (ع) است.

نشست خبری جمکرانبه گزارش ایکنا از قم، مهدی قربانی‌کرم مسئول قرارگاه اربعین استان قم در اولین نشست خبری قرارگاه مردمی اربعین که امروز ۳۱ مردادماه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، بیان کرد: این قرارگاه از سال 95 با هدف ایجاد شبکه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در قم راه‌اندازی شد.

مسئول قرارگاه اربعین استان قم گفت: در سال ۹۵ در طی 17 روز از 62 هزار نفر و در سال 98 از بیش از 700 هزارنفر زائر پذیرانی و میزبانی شد که عمده زائران از پاکستان، روسیه، یونان و افغانستان بودند که در مصلی قم اسکان داده شدند.

مسئول قرارگاه اربعین استان قم گفت: امسال در این قرارگاه 114 نفر سازمان‌دهی شده و 4 هزار و 500 نفر از پنجم ماه صفر تا پایان ایام اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

قربانی‌کرم با اشاره به نقش خبرنگاران در تشویق خیرین به امر خدمت‌رسانی به زائران حسینی گفت: باید از ظرفیت عظیم خیرین در جهت خدمت‌رسانی به زائرین استفاده شود که در این امر رسانه می‌تواند بالاترین نقش را داشته باشد، برای واریز کمک‌های نقدی هم شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۳۴۰۰۷ در نظر گرفته شده است.

قربانی‌کرم از خدمت‌رسانی به ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین خبر داد و گفت: برای انجام بهتر خدمت‌رسانی به زائران، معاونت مواکب راه‌اندازی شده و در تلاش هستیم همه نهادهای فرهنگی در امر خدمت‌رسانی به میدان بیایند، هم‌چنین خدمات بهداشتی درمانی اعم از ویزیت و دارو برای زائران رايگان خواهد بود؛ محوریت میزبانی و اسکان زائران نیز  مسجد مقدس جمکران در شبستان امام حسن عسکری ( ع) است و در تلاش هستیم امسال خدمات بهتر و با کیفیت‌تری را به زائران ارائه کنیم.

مسئول قرارگاه اربعین استان قم گفت: پذیرش زائران با استقرار کانکس‌هایی در ورودی شهر است که از طریق نرم‌افزار راهنمایی می‌شوند؛ هر زائر ایرانی ۲۴ ساعت در مسیر رفت و ۲۴ ساعت در مسیر برگشت و زائران خارجی سه روز اجازه اسکان و استفاده خدمات را دارند.

وی با بیان اینکه اربعین و پیاده‌روی اربعین یک امر فرهنگی است، گفت: در معاونت فرهنگی تبلیغی، مدیریتی با عنوان گردشگری داریم که با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام شد و مخصوص زائران خارجی است تا قم از زوایای مختلف به آن‌ها معرفی شود، هم‌چنین امسال بیش ۴۰۰ نفر مبلغ آقا و خانم در این قرارگاه حضور دارند و علاوه بر این حدود ۲۰ نفر مبلغ بین‌المللی مسلط به زبان‌های مختلف و نیز ۴۰ مبلغه ویژه مسلط به زبان پاکستانی داریم.

انتهای پیام
captcha