جشنواره ایده‌های برتر در حوزه صنایع فرهنگی برگزار می‌شود
کد خبر: 4072619
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
در فارس؛

جشنواره ایده‌های برتر در حوزه صنایع فرهنگی برگزار می‌شود

معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در حوزه صنایع فرهنگی توسط مجموعه جهاددانشگاهی و پارک استان با همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس خبر داد.

ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگیبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی امروز، اول مردادماه در نشست شورای فناوری پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی شعبه فارس از برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در حوزه صنایع فرهنگی توسط مجموعه جهاددانشگاهی و پارک استان با همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس خبر داد و گفت: احتمالا این جشنواره در نیمه دوم امسال اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم تنوع رشته‌ای زیادی دارند، بیشتر استارتاپ‌های پذیرفته شده‌ در حوزه صنایع دستی، موسیقی، کسب و کارهای دیجیتال و انیمیشن فعالیت می‌کنند.

نبیونی با اشاره به بررسی ٤٠ ایده و استارتاپ در این جلسه، از موافقت با استقرار ١٦ استارتاپ در پارک شعبه فارس خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استانی مقرر شد بررسی اولیه انجام و بر حسب نیازهایی که در فارس وجود دارد، مأموریت‌هایی برای این شعبه از پارک پیش‌بینی شود.

سید اسماعیل مسعودی، نیز در این نشست بیان کرد: مباحث حوزه دانش بنیان سالهاست از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری دنبال می‌شود و دانشگاه شیراز نیز چندین سال است که وارد این حوزه شده و مراکز مختلفی را تاسیس کرده و تیم‌ها و شرکت‌های مختلفی هم در این حوزه فعالیت می‌کنند. رشته‌های متنوع دانش بنیان از کشاورزی تا فنی و مهندسی و علوم انسانی درگیر این مبحث هستند.

وی تاکید کرد: پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در حوزه فرهنگ با شاخص باید وارد حوزه اکو سیستم نوآوری شود؛ ابتدا اینکه ایده پردازیها ناظر به نیازهای کاربردی جامعه باشد که یکی از واسطه‌هایی که می‌تواند این نیازهای کاربردی را شناسایی و عملیاتی کند، مدل‌های درآمدی اقتصادی است.

مدیر مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی دانشگاه شیراز تصریح کرد: کارآفرینی و اشتغالزایی بدون توجه به نیازها عملا امکان پذیر نیست.

مسعودی مولفه دوم را هویت‌سازی عنوان کرد و گفت: هویت اصلی جامعه در حوزه فرهنگ و علوم انسانی شکل می‌گیرد، بنابراین یکی از شاخص‌ها و ماموریت‌هایی که مراکز نوآوری، پارک و مراکز رشد باید در مدنظر قرار گیرد این است که علاوه بر نیازهای کاربردی و مدل‌های درآمدی و نزدیک کردن طرح‌ها به بازار، باید المان‌های هویتی را هم پوشش دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی این پارک و دیگر مراکز موجود با تشریک مساعی؛ اشتغالزایی، کارآفرینی و کاربردی کردن طرح‌ها در این مراکز ارتقا یابند.

انتهای پیام
captcha