دز چهارم واکسن کرونا را بزنید
کد خبر: 4072131
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

دز چهارم واکسن کرونا را بزنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه وارد پیک هفتم کرونا شده‌ایم، گفت: در حال حاضر مهمترین اقدام برای پیشگیری تزریق دز یادآور و بعد از آن استفاده از ماسک است به همین دلیل از شهروندان البرزی می‌خواهیم در این خصوص اهمال نکنند.

دز چهارم واکسن کرونا

شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به افزایش تعداد بیماران کرونایی، اظهار کرد: متأسفانه وارد پیک هفتم کرونا شده‌ایم و این نشان می‌دهد توصیه و اطلاع‌رسانی‌های مکرر در خصوص لزوم تزریق دز یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک چندان تأثیرگذار نبوده است.

وی افزود: برای پیشگیری از تکرار مجدد تجربه دو سال قبل، از تمام افراد بالای ۱۸ سالی که شش ماه از تزریق دز قبلی‌شان می‌گذرد درخواست می‌شود با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز تجمیعی به محل سکونت خود نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

این مسئول بیان کرد: علاوه بر این، والدینی که فرزند بالای پنج سال دارند و تاکنون برای واکسینه‌ کردن آنها اقدام نکرده‌اند باید برای سلامت عزیزانشان هم که شده، نسبت به این کار اقدام کنند.

صیادی با تأکید بر اینکه با همراهی مردم می‌توانیم از این پیک هم بدون مشکل عبور کنیم، گفت: در حال حاضر مهمترین اقدام برای پیشگیری تزریق دز یادآور و بعد از آن استفاده از ماسک است به همین دلیل از شهروندان البرزی می‌خواهیم در این خصوص اهمال نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح دارویار در البرز اشاره کرد و افزود: این طرح از ۲۳ تیر با هدف جلوگیری از قاچاق معکوس دارو و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای تولید داخل در البرز اجرایی شده است. با اجرای این طرح بیماران با نسخه پزشک هیچ‌گونه افزایش قیمت و پرداختی از جیب را نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: البرزنشینان می‌توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه از طریق سایت بیمه سلامت و همچنین دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص داروهای بدون نسخه تصریح کرد: لیست داروهای بدون نیاز به نسخه شامل ۱۱۹ قلم دارو به تمامی داروخانه‌ها ابلاغ شده و این‌ داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف و ضروری بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی و... تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تمام مزیت‌های این طرح منوط به ارائه نسخه پزشک است، از البرزنشینان خواست در صورت مشاهده عدم محاسبه قیمت دارو با نسخه شکایت خود را از طریق شماره‌های ۱۹۰ یا ۳۶۱۵۵۱۳۱ و ۳۶۱۵۵۳۰۱ اطلاع داده تا سریعا پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha