ضرورت حضور پررنگ هنرمندان کرمان در جشنواره موسیقی نواحی
کد خبر: 4065016
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

ضرورت حضور پررنگ هنرمندان کرمان در جشنواره موسیقی نواحی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: کرمان نباید تنها به عنوان میزبان صرف در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی نقش ایفا کند بلکه هنرمندان کرمان باید نقش پررنگی در این جشنواره داشته باشند.

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، امروز، ۲۸ خردادماه در دیدار با جمعی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره موسیقی نواحی با بیان اینکه بسیاری از مسائل موجود در حوزه برگزاری موسیقی نواحی در طول سال‌های برگزاری آن باید حل می‌شد، افزود: در بعضی موضوعات این جشنواره با وجود نظرات متفاوت نیازمند همگرایی هستیم.

وی با بیان اینکه در هر حوزه هنری نیازمند همگرایی هنرمندان و مشخص کردن سیاست‌ها هستیم، افزود: در حوزه‌های مختلف هنری نباید تک بُعدی عمل کرد بلکه با مشورت باید به یک نتیجه کلی رسید تا کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه سیاست‌های حوزه موسیقی استان نباید تنها در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی محدود شود، ادامه داد: می‌توان در حوزه انجمن‌های موسیقی، انتشار آلبوم موسیقی، برگزاری کنسرت‌ها و... کارهایی را در حد توان انجام داد.

روحی با تأکید بر اینکه باید ساختارهای مشخصی برای برگزاری موسیقی نواحی در استان در نظر گرفت، ادامه داد: باید با هم فکری یک ساختار و دبیرخانه‌ای شکل بگیرد که بر موسیقی نواحی متمرکز شود تا بتواند در حل مشکلات پیگیر باشد.

وی با بیان اینکه در برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری استان نباید پراکندگی ایجاد کرد، افزود: نقش آفرینی در عرصه تولید هنر نیز باید در اولویت قرار بگیرد که در این ارتباط از نظرات هنرمندان استقبال می‌کنیم تا ساختاری برای تولیدات هنری شکل بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: کرمان نباید تنها به‌عنوان میزبان صرف در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی نقش ایفا کند بلکه هنرمندان کرمان باید نقش پررنگی در این جشنواره داشته باشند و جشنواره با رویکردی متفاوت برگزار شود.

روحی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما در برگزاری رویدادهای هنری باید دقیق و مشخص باشد، گفت: نباید فرصت را از دست داد بلکه باید به صورت عملی به موضوعات متعدد در حوزه موسیقی از جمله آموزش در مناطق محروم، فرهنگ‌سازی، کشف استعداد و ... پرداخت و از حوزه تک بُعدی در هر عرصه هنری فاصله گرفت.

انتهای پیام
captcha