تقویت یادگیری در پرتو آرامش قرآن کریم
کد خبر: 4062527
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

تقویت یادگیری در پرتو آرامش قرآن کریم

زینب صادقی،نوجوان موفق قرآنی با اشاره به نقش قرآن کریم در تسهیل مهارت‌آموزی بیان کرد: قرآن، روح و جسم مرا آرامش می‌داد تا ذهنم آمادگی لازم برای یادگیری را داشته باشد.

زینب صادقی نویسنده نوجوان قرآنی

زینب صادقی، نویسنده نوجوان قرآنی که موفق به کسب مقام‌های قرآنی، علمی و پژوهشی بسیاری شده است، در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان با بیان اینکه قرآن در یادگیری درس و تقویت حافظه‌ام تأثیر بسیاری داشته است، اظهار کرد: قرآن روح و جسم مرا آرامش می‌داد تا ذهنم آمادگی لازم برای یادگیری را داشته باشد. علاوه بر آن نیز به من توان و انرژی مضاعف می‌داد تا قدرت لازم برای حفظ مهارت‌های کسب شده را داشته باشم.

این نوجوان دوازده‌ساله، انس خود با قرآن را از ابتدای کودکی بیان کرد و گفت: از سن چهارسالگی وارد کلاس‌های جامعةالقرآن شهرستان لاهیجان برای فراگیری قرآن شدم و قبل از آن نیز با مادرم به صورت آزاد قرآن می‌خواندم.

صادقی در پاسخ به این سؤال که تاکنون موفق به کسب چه مقام‌ها و مهارت‌هایی شده است، بیان کرد: به لطف الهی توانستم تاکنون که کلاس هفتم هستم در پروژ‌هایی چون پروژه شوق پرواز، دکتر کوچولو، ۱۷ نوع گیاه ضددیابتی، جشنواره خوارزمی ریاضی، کتاب الکترونیک در جشنواره ایران فردا، مقام‌های متعدد در رشته نقاشی، جشنواره رضوی، پویش اربعین، جشنواره دانایی و توانایی، جشنواره طرح ملی قرائت قرآن و مسابقه قرآن، عترت و نماز مقام کسب کنم.

این نوجوان موفق گیلانی تصریح کرد: همچنین گواهینامه قرائت، صوت و لحن و حفظ موضوعی قرآن کریم به روش اشاره را دارم. از مقاله‌های خود نیز می‌توان به «پژوهشی لباس‌های استان‌های مختلف»، «آیین عید نوروز در استان‌های مختلف»، « چشم‌اندازی به شهرهای گیلان» و «پژوهشی سوزان اما مفید(گزنه)» اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در سن ۱۰ سالگی کتاب «من طلای سبز گیلان هستم» را چاپ کردم که یک کتاب علمی ـ پژوهشی در مورد چای است، بیان کرد: این کتاب در سال ۹۹ به چاپ رسید و بسیار مورد تشویق قرار گرفت و ویژگی آن نیز این است که از زبان خود چای نوشته شده است. دومین کتاب من که به صورت گروهی نگارش شده، داستانی است با نام «لی‌لی روی ماه». کتاب سوم به‌نام «قلب پادشاه بدن» است که یک کتاب علمی ـ پزشکی است که در سن ۱۱ سالگی به چاپ رسیده است.

این نویسنده نوجوان گیلانی افزود: نگارش کتاب قلب پادشاه بدن را در اوج کرونا شروع شد زمانی که زحمات، تلاش‌ها و فداکاری‌های پرستاران عزیز را در بیمارستان‌ها می‌دیدم، تصمیم به نگارش این کتاب گرفتم که تقدیم به روح اولین شهیده مدافع سلامت، نرجس خانعلی‌زاده شد.

وی در پایان به همسالان خود گفت: دوستان خوبم گمان نکنند با درس‌خواندن، وقت پرداختن به فعالیت‌های دیگر را نخواهند داشت. بلکه اگر شوق و علاقه داشته باشند، با برنامه‌ریزی و مشخص‌کردن هدف زندگی، می‌توانند به همه آن‌چه که دوست دارند دست پیدا کنند. اگر همیشه یاد خدا را در دل داشته باشند می‌توانند با تلاش و کوشش فرد موفقی برای کشورشان باشند و از شکست نهراسند چون شکست لازمه پیروزی است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فتح الله آسترکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۰۷:۳۸
0
0
درود بر زینب خانم پرتلاش. من با همه آثارش ازنزدیک آشناهستم. هرکدام کاری عالی و درخور تحسینند.
captcha