برگزاری نشست «قدس، محور مقاومت» از سوی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی
کد خبر: 4052217
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

برگزاری نشست «قدس، محور مقاومت» از سوی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

همایشی با عنوان «بیت المقدس محور مقاومت» به همت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در آستانه روز جهانی قدس در غزه برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، همایش سیاسی «بیت المقدس، محور مقاومت» به همت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی امروز یکشنبه در آستانه روز جهانی قدس در مرکز فرهنگی رشاد الشواء در مرکز شهر غزه برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش تاکید کردند که بیت‌المقدس محوری است که جبهه مقاومت را در مقابل دشمن صهیونیستی متحد می‌کند.

اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس، از جمهوری اسلامی ایران، که بنیان‌گذار آن امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را به عنوان روز تحقق وحدت اسلامی و یادآوری وظیفه خود در قبال قدس و بیت‌المقدس برگزید سپاسگزاری کرد. 

رضوان تأکید کرد: روز جهانی قدس با تجاوزات رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی و مسیحی و حمله به مردم کشورمان در کرانه باختری و اراضی اشغالی در سال 1948 برای توقف تشدید انقلاب در دفاع از بیت المقدس همزمان شده است.

رضوان خاطرنشان کرد: نبرد با اشغالگر ادامه دارد و مبتنی بر اصول عقیدتی، ملی و اسلامی است. وی با تاکید بر اهمیت مسجد الاقصی و اینکه قدس در ضمیر امت اسلامی جای دارد، به اشغالگرانی که جرئت می‌کنند مقدسات را زیر پا بگذارند، تأکید می‌کند که قدس قبله اول از دو قبله مسلمین است؛ اعتقادی که در دل ملت عربی و اسلامی جا افتاده است و مردم ما برای دفاع از اقصی جان خود را فدا می‌کنند. 

رضوان تاغکید کرد: آنچه از فلسطینی‌ها انتظار داریم بسیج همه نیروها در نبرد آزادسازی قدس و الاقصی، تداوم وحدت ملی و میدانی و مقاومت در برابر اشغالگری و تداوم جنگ است.

رضوان از اهالی بیت المقدس که مانع از انجام مراسم صهیونیست‌ها در داخل مسجد الاقصی شدند و هجوم شهرک‌نشینان به این مسجد را خنثی کردند قدردانی کرد.

احمد المدلل، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی، خواستار تشکیل یک رهبری واحد ملی برای مدیریت وضعیت درگیری مقاومت در کرانه باختری و بیت‌المقدس شد و تأکید کرد که آنچه لازم است وحدت واقعی فلسطین است.

وی همچنین بر ضرورت وحدت مردم برای حفظ مقاومت پس از روشن شدن بطلان دیگر گزینه‌ها تأکید کرد و افزود: انتخاب واقعی، انتخاب مقاومت است.

وی بر اهمیت شبکه‌سازی میان مردم فلسطین و نخبگان سیاسی، دانشگاهی، مذهبی و رسانه‌ای آنها در همه سطوح با مردم آزاده امت عربی و اسلامی که اعمال، نگرش و قلب آنها همچنان برای بیت المقدس می‌تپد تاکید کرد.

المدلل تاکید کرد که تاریخ ثابت می‌کند که بیت المقدس 74 سال است که محور اصلی امت اسلامی بوده است. مردم ما با تجاوزات اشغالگران روبرو هستند که دهه‌ها در تلاش برای تداوم باورهای تلمودی یهودی در بیت المقدس و الاقصی است و سخت تلاش بیت‌المقدس را از یک شهر اسلامی عربی به یک پایتخت ابدی یهودی تبدیل کند. 

وی خاطرنشان کرد: نبرد شمشیر قدس تأیید کرد که آنچه مردم فلسطین را متحد می‌کند، میدان‌های مقاومت است، همانطور که مردم ما را در دفاع از بیت المقدس و الاقصی متحد کرد و آرمان فلسطین را احیا کرد و اصول ثابتی وجود دارد که قابل چشم‌پوشی نیست که مهمترین آنها مسجد الاقصی است.

هانی الثوابته، یکی از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، به نوبه خود، خواستار متحد شدن تمام انرژی‌های مردم و تشکیل رهبری واحد برای مدیریت جنگ علیه رژیم صهیونیستی شد.

انتهای پیام
captcha