حضور بیش از ۵۰ تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4050352
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

حضور بیش از ۵۰ تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی در نمایشگاه قرآن

مدیر بخش نوشت‌افزار قرآنی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از عرضه محصولات ایرانی و اسلامی در این دوره از نمایشگاه خبر داد و اعلام کرد: در این دوره از نمایشگاه بخشی به نام الگو‌های فرهنگی داریم که مخاطبان اصلی آن خانواده‌ها هستند.

سعید حسینی

به گزارش ایکنا، بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۷ فروردین‌ماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز شد و ۹ اردیبهشت‌ سال جاری پایان خواهد یافت. نمایشگاه قرآن کریم با شعار «قرآن؛ کتاب امید و آرامش» پس از وقفه‌ای دو ساله، امسال به‌صورت حضوری در مصلی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

سعید حسینی، مدیر بخش نوشت‌افزار قرآنی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح برنامه‌های این بخش اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه بخشی به نام الگو‌های فرهنگی داریم که همان نمایشگاه الگونمای سابق است که در سال گذشته برگزار شد. مخاطب اصلی این بخش خانواده‌ها هستند و البته رسانه‌ها و فعالان تربیتی و اقتصادی و قرآنی نیز جزو جامعه هدفمان محسوب می‌شوند.

مدیر بخش نوشت‌افزار قرآنی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: در غرفه نوشت‌افزار قرآنی وضعیت کاراکترسازی و الگوسازی در ایران و جهان و تأثیرات آن در سبک زندگی و اعتقادات مردم، همچنین وضعیت صنایع فرهنگی و سبک زندگی کودک و نوجوان در ایران تشریح می‌شود.

به گفته حسینی بیان تأثیرات فرهنگی و تربیتی محصولات بر روی کودک و نوجوان ایرانی، فرآیند صنعت کاراکترسازی در دنیا و صنایع وابسته و ارائه آمار و اطلاعات صنایع مرتبط به کودک و نوجوان از دیگر محور‌های این بخش است که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

نمایش محصولات موجود فرهنگی در بازار ایران و جهان

مدیر بخش نوشت‌افزار قرآنی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از نمایش محصولات موجود فرهنگی در بازار ایران و جهان خبر داد و گفت: سعی داریم در این بخش نمونه‌های موفق بومی و دستاورد‌های این حوزه‌ها را به خانواده‌ها معرفی کنیم. به همین منظور بیش از ۵۰ تولیدکننده محصولات فرهنگی به عرضه محصولات خود با محوریت شخصیت‌های ایرانی، اسلامی و قرآنی می‌پردازند.

حسنی افزود: تبیین نقش خانواده‌ها در زنجیره الگوسازی فرهنگی نیز یکی دیگر از وظایف ما در این بخش به حساب می‌آید. به همین منظور راهکار‌ها و مدل‌هایی برای توسعه صنایع فرهنگی و سبک زندگی بومی ارائه خواهیم کرد و به تشریح زنجیره‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری صنایع فرهنگی می‌پردازیم.

وی در پایان طراحی و ترسیم مسیر پیش‌رو در نقش صنایع فرهنگی و سبک زندگی بومی در ایران را یکی دیگر از اهداف این بخش دانست و گفت: در غرفه نوشت‌افزار قرآنی محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین شخصیت‌ها در ایران معرفی خواهند شد و بیش از هزار محصول در بخش پوشاک، اسباب‌بازی و سرگرمی، نوشت‌افزار و محصولات تزئینی عرضه می‌شود.

انتهای پیام
captcha