تلاش چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای حل بحران سیاسی در عراق
کد خبر: 4047365
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

تلاش چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای حل بحران سیاسی در عراق

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با انجام گفت‌وگوها و رایزنی‌ها با سایر احزاب و جریان‌های سیاسی عراق بر تلاش خود برای پایان دادن به بحران سیاسی در عراق تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بغداد الیوم، علی الفتلاوی یکی از اعضای ارشد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق  تصریح کرده است: چارچوب هماهنگی از چند روز گذشته تاکنون، مشغول گفت‌وگو و رایزنی با تمام احزاب و جریان‌های سیاسی عراق است. رهبران چارچوب در تلاش هستند تا هر چه زودتر به  بحران سیاسی ایجادشده خاتمه داده و زمینه را برای تشکیل دولت جدید عراق آماده سازند.  

وی افزود: چارچوب هماهنگی شیعیان، تلاش و جدیت خود را به همه طرف‌های سیاسی عراق نشان داده و در این بین، با استقبال برخی گروه‌ها، از گفت‌وگوها فضای مثبتی حاکم به وجود آمده است. به همین خاطر ما امیدواریم که طبق ابتکار بیت شیعی، تا چند روز آینده شاهد حل بحران باشیم.

عراق پس از برگزاری انتخابات پارلمانی با بحران سیاسی گسترده‌ای روبروست، نیروهای سیاسی این کشور تاکنون از توافق بر سر تشکیل دولت و همچنین انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور ناتوان بوده‌اند.

برخی از منابع حتی از امکان انحلال پارلمان عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان نیز سخن گفته‌اند. تلاش‌های جریان صدر که بیشترین آراء را در انتخابات پارلمانی گذشته به خود اختصاص داد، تاکنون برای تشکیل دولت اکثریت ملی راه به جایی نبرده است. در صورتی که چارچوب هماهنگی شیعیان بتواند بحران سیاسی کنونی عراق را حل کند، موقعیت خود را به عنوان یک نیروی سیاسی عمده در عراق تثبیت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha