مواضع مرکز اسلامی انگلیس در واکنش به حرکت ضد انقلابی معاندان + فیلم
کد خبر: 4042132
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
در گفت‌و‌گو با «اسماعیل فلاح» تبیین شد؛

مواضع مرکز اسلامی انگلیس در واکنش به حرکت ضد انقلابی معاندان + فیلم

رئیس مرکز اسلامی انگلیس در لندن در واکنش به حرکت اخیر معاندان ضد انقلاب در جشن چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این مرکز گفت: ما هر سال از این جور مسائل داریم و عده‌ای می‌آیند و سر و صداهایی راه می‌اندازند، اما تعداد زیادی نیستند.

مواضع مرکز اسلامی انگلیس در واکنش به حرکت ضد انقلابی معاندان + فیلمبه گزارش ایکنا از لندن، اسماعیل فلاح، خبرنگار باسابقه کشورمان با حضور سرزده در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم موسوی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس، مواضع وی را درباره حرکت ضد انقلابی اخیر معاندان در مقابل این مرکز در ویژه‌برنامه جشن چهل و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جویا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم موسوی در ابتدای این گفت‌و‌گو اظهار کرد: 22 بهمن امسال روز بسیار خوبی برای ما بود و در مقایسه با سال‌های گذشته 22 بهمن بسیار شلوغی در مرکز داشتیم و ایرانی‌ها و غیر ایرانی‌ها و حتی غیر مسلمانان در این برنامه حضور یافتند.

وی افزود: ما امسال سعی کردیم مدل کار را تغییر دهیم و به کودکان و نوجوانان حاضر ایده تصویرسازی انقلاب را دادیم که نزدیک به 100 تا 120 نقاشی جمع‌آوری و در قالب نمایشگاه به نمایش درآمد. موضوع این نقاشی‌ها عمدتا تصویر امام(ره) و مقام معظم رهبری و تظاهرات اوایل انقلاب بود.

مردم همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند

رئیس مرکز اسلامی انگلیس تصریح کرد: مراسم 22 بهمن تکریم شعائر الهی است، امسال از برنامه ما به همین مناسبت استقبال بسیار خوبی شد که این نشان می‌دهد که علی‌رغم تلاش تمامی دشمنان برای دلسردکردن مردم و مشکلاتی که وجود دارد، مردم همچنان پای اصول و ارزش‌های انقلابشان ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی درباره این موضوع که برخی مهمانان در بدو ورود به مراسم از سوی معاندان ضد انقلاب اذیت شدند، گفت: ما هر سال از این جور مسائل داریم و عده‌ای می‌آیند و سر و صداهایی راه می‌اندازند، اما تعداد زیادی نیستند(هفت تا هشت نفرند)، این‌ها حتی بعضی اوقات که برنامه تمام می‌شود و ما غذای نذری داریم، درخواست غذا هم می‌کنند و ما به آن‌ها غذا می‌دهیم.

آماده//مواضع مرکز اسلامی انگلیس در واکنش به حرکت ضد انقلابی معاندان + فیلم

وی همچنین درباره فحاشی به مهمانان از سوی این گروه تصریح کرد: خاصیت این‌ها همین است؛ وقتی چیزی برای گفتن ندارند، فحاشی می‌کنند؛ اما ما همیشه به دوستان خودمان گفته‌ایم در چنین شرایطی، بی‌تفاوت باشید؛ چرا که ناسزاگویی در همه حال اقدامی زشت و ناپسند است.

حکم شرعی ناسزاگویی در اسلام

رئیس مرکز اسلامی انگلیس در پایان حکم شرعی ناسزاگویی در اسلام را یادآور شد و تأکید کرد: دستور اسلام این است که حتی اگر کفار هم به شما فحاشی کردند، شما چیزی نگویید؛ زیرا روایت داریم که اگر شما به مقدسات چنین افرادی توهین کرده و ناسزا بگویید، آن‌ها هم متقابلا این کار را انجام خواهند داد؛ بنابراین ما هیچ وقت در چنین مواقعی توصیه به واکنش متقابل نمی‌کنیم و به رفقای خودمان هم توصیه می‌کنیم که به چنین افرادی اصلا توجه نکنید.

گفتنی است؛ پیش از این نیز حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس با صدور بیانیه‌ای از دوستداران انقلاب و شرکت‌کنندگان در جشن چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این مرکز به پاس حضور و مشارکت گسترده آنان قدردانی کرده بود.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس در این بیانیه با محکوم‌کردن هرگونه رفتار مغایر با اخلاق و قانون از جانب هر فرد یا گروهی در واکنش به عناصر ضد انقلاب اعلام کرد، مرکز اسلامی انگلیس همواره از دوستداران انقلاب اسلامی ایران می خواهد در چنین شرایطی با عناصر ضد انقلاب مانند خودشان برخورد نکنند زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هرگونه هتک حرمت و رفتارهای غیر اخلاقی و توهین‌آمیز، خلاف شرع است و خدا را خشمگین می‌سازد.

فیلم گفت‌و‌گوی اسماعیل فلاح با رئیس مرکز اسلامی انگلیس را که در صفحات این مرکز در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت، در ادامه می‌بینید:

انتهای پیام
captcha