بررسی صنایع فرهنگی؛ از مد و لباس تا اسباب‌بازی
کد خبر: 4041896
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
برخط جامعه

بررسی صنایع فرهنگی؛ از مد و لباس تا اسباب‌بازی

برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین جایزه ملی فیروزه، بررسی رویکرد جشنواره مد و لباس فجر، برپایی نشست خبری آغاز عزیمت جهادگران برای خدمت نوروزی، برگزاری مراسم تجلیل از مقام علمی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی و ... از مهم‌ترین اخبار سرویس اجتماعی ایکنا در هفته‌ای بود که گذشت.

برخط جامعهبه گزارش ایکنا، گروه اجتماعی این خبرگزاری طی هفته‌ای که گذشت، اخبار مهمی با تیترهای؛ «ایران سرزمین تعامل»؛ رویکرد جشنواره مد و لباس فجر، افتتاح هشت هزار و ۷۴۴ واحد مسکن مددجویی، افتخارات ملی مقابله با کرونا با ابزار هنر ثبت شود، آغاز به‌کار دبیرخانه دائمی جشنواره فیروزه، جشنواره «شهردار شهر عشق» برگزار می‌شود، ناکارآمدی شروط ضمن عقد در تأمین اجتماعی زنان، چرا شادی حلال جمعی به شادی غیرحلال فردی تبدیل شد، ۳۱ تولیدکننده موفق به دریافت نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی می‌شوند، ارائه لباس زیبا، ارزان و عفیفانه در جشنواره مد و لباس فجر، کارکرد اوقاف؛ مهمترین مبلغ وقف است، فاصله صنایع فرهنگی با سبک زندگی ایرانی‌ ـ اسلامی، قول مساعد عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی، نظام ترجیحات ارزشی از فداکاری به سمت منفعت‌طلبی رفته است، حل مشکلات مردم از وظایف اصلی ائمه مساجد است، برگزاری مراسم تجلیل از مقام علمی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، خدمت‌رسانی ۹۲ قرارگاه عملیاتی جهادی به مناطق محروم در ایام نوروز و نظارت مداوم بهداشتی بر هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی در عراق را منتشر کرد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

«ایران سرزمین تعامل»؛ رویکرد جشنواره مد و لباس فجر

جشنواره مد و لباس فجر جامع‌ترین رویداد تخصصی مد و لباس در ایران است که یازدهمین دوره آن در تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با روز حجاب و عفاف در برج میلاد تهران آغاز به کار خواهد کرد و اختتامیه آن نیز مصادف با عید سعید غدیر برگزار می‌شود.

سیدمجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس از ایجاد تغییرات در این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره همواره مسئولیت سنگینی را در حوزه سیاست‌های کلان فرهنگی کشور متحمل می‌شود و باید زمینه حضور و کشف استعدادهای جوان، بلوغ جریان‌های مثبت و به‌کارگیری درست نیروهای ماهر در راستای استاندارهای رشد و توسعه در زمینه مدولباس کشور در آن محقق شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس اعلام کرد: «ایران سرزمین تعامل» رویکرد کلی یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.

افتتاح هشت هزار و ۷۴۴ واحد مسکن مددجویی

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، سامانه هوشمند امداد «سها» رونمایی شد.

پروژه طراحی این سامانه حدود یک سال پیش در دستور کار کمیته امداد قرار گرفت. این سامانه در برگیرنده اطلاعات هویتی دهک‌های پایین جامعه و همچنین حامیان و خیران است که به صورت آنلاین پالایش و صحت‌سنجی شده است.

این سامانه در راستای پیاده‌سازی دولت هوشمند و پنجره واحد خدمات سازمانی به شهروندان، با ۲۷ وب‌سرویس از دیگر سازمان‌های مرتبط شده است و تمام خدمات ارائه شده به نیازمندان و مددجویان از طریق این سامانه به شکل برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات امداد انجام می‌شود.

در ادامه این مراسم با دستور رئیس جمهور، هشت هزار و ۷۴۴ واحد مسکن مددجویی در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. همچنین جشن خودکفایی ۵۴ هزار خانوار توانمند شده در استان‌های مختلف برگزار شد.

افتخارات ملی مقابله با کرونا با ابزار هنر ثبت شود

صد و یکمین جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه با حضور وزیر ارشاد، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و مدیران و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ستاد خبری کرونا برای مقابله با کرونا ذیل ستاد مرکزی تشکیل شده و خدمات متعددی را انجام داده است، گفت: تشکیل این ستاد ابتکار خوبی بود و ما نیز در آغاز دولت جدید برای اینکه این روند دچار اختلال نشود از آقای خدادی،(معاون مطبوعاتی دولت دوازدهم) خواهش کردیم به عنوان دبیر کمیته ستاد خبری کرونا فعال باشد که روند اطلاع‌رسانی به دلیل جابه‌جایی سمت‌ها دچار مشکل نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار فعالیت رسانه‌ها برای اقناع مردم و افزایش واکسیناسیون در کشور شد و گفت: سال آینده باید چندین اثر فاخر نمایشی و موسیقی در بیان رویدادهای کرونایی و تجلیل از مدافعان سلامت تولید شود.

جمعه/////تجلیل از مقام علمی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی و آغاز عزیمت جهادگران برای خدمت نورروزی

آغاز به‌کار دبیرخانه دائمی جشنواره فیروزه

نشست خبری هفتمین دوره جایزه «‌فیروزه» روز، ۱۵ اسفندماه با حضور یاسر احمد‌وند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره و اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد و دبیر جایزه فیروزه در محل خانه کتاب ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر ارشاد طی سخنانی اظهار کرد: هفتمین دوره جشنواره فیروزه به همت همکاران اداره‌کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد، شورای سیاستگذاری جشنواره و گرو‌ه‌های داوری به مرحله نهایی رسیده و برگزار می‌شود. هدف اصلی جشنواره فیروزه نیز شناسایی و معرفی محصولات فرهنگی برای مخاطبان ایرانی است و تلاش جشنواره این بوده است که ایده‌های مختلف تولید محصولات فرهنگی را از سراسر کشور جمع‌آوری کرده و در معرض دید فعالان فرهنگی قرار دهد.

ناکارآمدی شروط ضمن عقد در تأمین اجتماعی زنان

ششمین پیش‌نشست اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با موضوع «مسئله‌شناسی در موضوعات زن و خانواده» به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی رفیعة‌المصطفی(ص) برگزار ‌شد.

در این پیش‌نشست محمد روشن، رئیس پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، به ارائه مطالبی حول این محور پرداخت و اظهار کرد: ابتدا برای ورود به هر مسئله‌شناسی باید تعریف درستی از پژوهش داشته باشیم؟ جستجوی نظام‌یافته و دارای هدف بر اساس روش‌های شناخته‌شده علمی متناسب با موضوع را پژوهش می‌گوییم، زیرا اگر پژوهشگر کارها را نظام‌یافته پیگیری نکند، به پاسخ درستی برای سؤالات خود نخواهد رسید و مانند همه امور فیزیکی و تکوینی نمی‌توان ابتدا سقف را ساخت و بعد ستون‌ها یا فونداسیون ساختمان را پی‌ریزی کرد.

رئیس پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: در مسئله‌شناسی خانواده زمانی که با مشکل نبود تأمین اجتماعی مناسب برای زنان و فقدان مشارکت زوجه در اموال مکتسبه زوج مواجه شدیم، شروط ضمن عقد را قرار دادیم و بعد از گذشت چند سال از انتخاب این راه‌حل برای برطرف کردن این مشکل متوجه شدیم که این راه‌حل چقدر افتضاح بود.

چرا شادی حلال جمعی به شادی غیرحلال فردی تبدیل شد

طی هفته‌ای که گذشت، گروه اجتماعی ایکنا اقدام به انتشار گفت‌وگویی با جت‌الاسلام سیدمهدی حائری‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با بهره‌گیری از لذت‌های حلال و لزوم شادی و سرور در میان خانواده‌ها کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است: « شهید مطهری در تعریف اصطلاحی شادی می‌فرماید که سرور حالت خوش و لذت‌بخشی است که از علم و اطلاع به اینکه یکی از هدف‌ها و آرزوها تحقق ‌یافته است یا خواهد یافت به انسان دست می‌دهد. حضرت علی(ع) در تعریف شادی می‌فرمایند: «کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللهُ فیهِ فَهُوَ یَومُ عیدٍ؛ هر روزی که در آن گناه و معصیت نباشد، روز عید و شادی است».

نباید شادی همراه با گناه و معصیت باشد و انسان باید رضای خدا را بر رضایت تمام خلایق ترجیح دهد. همچنین نباید شادی با آزار و اذیت مؤمنان‌ همراه شود. برخی‌ برای خوشحالی خود دیگران را مسخره می‌کنند یا برای قومیت خاصی جوک می‌سازند یا ادای دیگران را درمی‌آورند یا آنان را منکوب می‌کنند و نیز برخی با غیبت کردن یا ریختن آبروی دیگران احساس شادی می‌کنند.

برای مشاهده کامل این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید!

جمعه/////تجلیل از مقام علمی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی و آغاز عزیمت جهادگران برای خدمت نورروزی

۳۱ تولیدکننده موفق به دریافت نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی می‌شوند

نشست رسانه‌ای هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه با حضور مهدی علی‌اکبرزاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونان این کانون و همچنین آیدین مهدی‌زاده، دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست آیدین مهدی‌زاده، دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی گفت: از سال ۹۴ برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی آغاز شد؛ جشنواره‌ای که پویاست و هر سال بر اساس نیاز صنعت اسباب بازی کشور هدف گذاری می‌شود. امسال هفتمین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد و سعی داریم که یک جمع بندی از دستاورد‌های یک سال را ارائه دهیم که نشان از پویایی، انعطاف و ارگانیک بودن جشنواره دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره این است که بر پایه، ساختار و نیازسنجی صنعت اسباب بازی رشد کرده است.

همچنین، مهدی علی‌اکبرزاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با بیان اینکه محصولاتی که به این دوره از جشنواره رسیدند، نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، تصریح کرد: امسال ۳۱ تولیدکننده موفق به دریافت نشان اسباب بازی برتر ایرانی خواهند شد.

ارائه لباس زیبا، ارزان و عفیفانه در جشنواره مد و لباس فجر

نشست خبری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه با حضور سیدمجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

امامی از تشکیل دبیرخانه جشنواره و فعالیت چهار ماهه آن خبر داد و گفت: لباس و پوشاک صرفا عامل ستر یا پوشش و پوشاندن بدن نیست بلکه یکی از غذاهای روح، روان و جسم انسان است که غذایی معنوی و روحی است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس فجر از برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در تیرماه سال آینده خبر داد و تصریح کرد: محور فعالیت ما دسترس‌پذیری لباس زیبا، سالم، ارزان و عفیفانه برای هر ایرانی است.

کارکرد اوقاف؛ مهمترین مبلغ وقف است

نشست هم‌اندیشی و دیدار سرگروه‌های تبلیغی استان‌های این سازمان روز ۱۷ اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان در امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص «وقف پول» اظهار کرد: سرفصل‌های جدیدی در سنت حسنه وقف با بحث «وقف پول» باز شده است؛ وقف پول باعث سهیم شدن تمامی اقشار مردم در وقف می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر تأثیرگذاری بقاع متبرکه در جغرافیای اجتماعی و فرهنگی کشور، گفت: کارکرد اوقاف؛ مهمترین مبلغ وقف جدید است.

فاصله صنایع فرهنگی با سبک زندگی ایرانی‌ ـ اسلامی

آئین اختتامیه هفتمین جایزه ملی فیروزه روز، ۱۷ اسفندماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد و اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر‌کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد و دبیر هفتمین جایزه ملی فیروزه در محل سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم توجه ویژه به صنایع خلاق فرهنگی را یکی از پنج برنامه کلان وزارت ارشاد برشمرد و گفت:‌ امروز نمادهای مورد استفاده در حوزه‌های فرهنگی همچون اسباب‌بازی و ... با سبک زندگی ایرانی اسلامی ما فاصله‌ای زیادی دارد.

جمعه/////تجلیل از مقام علمی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی و آغاز عزیمت جهادگران برای خدمت نورروزی

قول مساعد عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره زمان بازگشایی مرزهای زمینی ایران با عراق، گفت: قرار براین بود که طبق قول مساعد طرف عراقی، مرزهای زمینی نیز همانند مرزهای هوایی مشمول لغو روادید شده و برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه مرزهای زمینی از سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا و عدم مجوز وزارت بهداشت دو کشور همچنان بسته است، گفت: با توجه به پیگیری‌های رئیس سازمان حج و زیارت و رایزنی‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، قول مساعد برای بازگشایی مرزهای زمینی داده شده که منتظر این تصمیم هستیم.

نظام ترجیحات ارزشی از فداکاری به سمت منفعت‌طلبی رفته است

دوازدهمین نشست خیر و خرد در راستای مسئولیت اجتماعی و ترویج خیر ماندگار، با موضوع «حال و آینده‌ مسائل اجتماعی ایران و خیرخواهی‌های موثر آموزشی» با حضور هادی خانیکی، پژوهشگر و مترجم حوزه‌ علوم اجتماعی و علوم ارتباطات از سوی مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام برگزار شد.

در دوازدهمین نشست از این سلسله نشست‌ها که در حوزه ادبیات خیر برگزار می‌‌شود و به بررسی آسیب‌هایی می‌پردازد که خیریه‌ها، نیکوکاران و جامعه هدف با آن مواجه هستند، هادی خانیکی به طرح این پرسش درباره کار خیر پرداخت: «اینکه فرزندانی از ایران ترغیب شوند که در سرزمین پدری بمانند و به کشاورزی ادامه دهند بهتر است یا اینکه در تهران مهندس و جامعه‌شناس و پزشک و حقوقدان شوند و بعد هم از ایران بروند؟»

هادی خانیکی گفت: پیمایش‌های مختلف چنین نشان می‌دهد که جامعه ما فردگرایانه‌تر و مادی‌گراتر شده و نظام ترجیحات ارزشی از فداکاری و ایثار به سمت منفعت‌طلبی رفته است.

حل مشکلات مردم از وظایف اصلی ائمه مساجد است

گروه اجتماعی خبرگزاری ایکنا طی هفته گذشته اقدام به انتشار گفت‌وگویی ویژه با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت در رابطه با فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف این بنیاد کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است: « بنیاد هدایت در حقیقت براساس تلاقی چند دغدغه با یکدیگر شکل گرفت. یکی از این دغدغه‎ها، مسئله خود مسجد بود. به دلیل اهمیت و محوریت مساجد و اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر کمی به این حقیقت ناب و زلال دینی و تمدنی کم‌توجهی شده بود، نیاز بود تا در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، مرکزی به صورت جدی‌تر به امور مساجد بپردازد که این مسئله منجر به تشکیل بنیاد هدایت شد.

دغدغه دوم، شبکه امامت است. در فرمایشات مقام معظم رهبری به طور مکرر از کلمه یا اصطلاحی با عنوان شبکه امت ـ امامت استفاده شده است و این شبکه امت ـ امامت و به صورت ویژه شبکه امامت یعنی شبکه‌ای که آغاز آن از امامت امت بوده و تا امامت خرد در لایه‌های میانی جامعه ادامه پیدا می‌کند. این شبکه نیاز به این دارد که هم نسبت به جایگاه خود آگاهی پیدا کند و هم از طرفی برای این جایگاه تولید محتوا، دانش، مهارت، سازماندهی، ساختارسازی، تعریف عملیات و برنامه و پشتیبانی و ... انجام شود که هدف همگی این برنامه‌ها نیز شعار کلی بنیاد هدایت یعنی «تعالی شبکه امامت و مساجد» است».

برای مشاهده کامل این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید!

برگزاری مراسم تجلیل از مقام علمی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی

مراسم تجلیل از مقام علمی فقیه عظیم الشأن مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی و نکوداشت هفتادمین سال تألیف کتاب شریف منتخب الاثر، ۱۸ اسفندماه در اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله استادی، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم به صورت تصویری سخنرانی و به تشریح روند تهیه و چاپ کتاب منتخب الاثر و ویژگی‌های آن پرداخت و گفت: تالیفات آیت‌الله العظمی صافی دو قسم است، یک قسم عمده آن فقه و اصول است و قسمت دیگر مباحث متفرقه است.اکنون با صرف نظر از آثار فقهی ایشان، باید گفت بهترین اثر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در بین تالیفات، کتاب «منتخب الاثر» است.

شاید برخی تصور کنند، این کتاب شامل مجموعه روایاتی می‌شود که ایشان جمع‌آوری کرده است و جمع روایات در یک کتاب کار بسیار مشکلی نیست یا شاید کار علمی نیز لحاظ نمی‌شود. اما این افراد ظاهراً اشتباه می‌کنند؛ کتاب «منتخب الاثر» کتابی نیست که در آن فقط روایات گردآوری شده باشد.

جمعه/////تجلیل از مقام علمی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی و آغاز عزیمت جهادگران برای خدمت نورروزی

خدمت‌رسانی ۹۲ قرارگاه عملیاتی جهادی به مناطق محروم در ایام نوروز

نشست خبری آغاز عزیمت گروه‌های جهادی به مناطق محروم سراسر کشور ویژه نوروز ۱۴۰۱ روز ۱۸ اسفندماه با حضور سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در محل پادگان ولیعصر(عج) تهران برگزار شد.

سردار زهرایی طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد. جهاد سازندگی دارای دو بال محرومیت‌زدایی و نیروهای جهادی بود اما در سال ۷۹ که جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی ادغام شد، بال دوم این جریان یعنی نیروهای جهادی آسیب دید و جنبه محرومیت‌زدایی آن نیز در بین نهادهای مختلف تقسیم شد.

رئیس سازمان بسیچ سازندگی کشور برنامه‌های نوروزی این سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله گروه‌های جهادی را تشریح کرد و گفت:‌ برای نوروز امسال تعداد ۹۲ قرارگاه عملیاتی جهادی راه‌اندازی کردیم که وظیفه این قرارگاه‌ها عملیات مختلف در طرح‌هایی مانند آب‌رسانی و .. است.

نظارت مداوم بهداشتی بر هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی در عراق

طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سؤال که آیا تغییری از نظر پروتکل‌های بهداشتی در سفر عتبات نوروزی زائران ایرانی ایجاد شده است؟ گفت: تغییر خاصی در اعزام زائران و پروتکل‌های بهداشتی الزامی ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط نوروزی تعداد زائران عتبات افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: توصیه اکید ما این است که به دلیل افزایش تراکم در حرم‌ها، عبور و مرور و هتل‌ها زائران بیش از گذشته به رعایت مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مداوم دست‌ها توجه داشته باشند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعزام کارشناسان بهداشتی به عراق برای نظارت بر وضعیت بهداشتی هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی خبر داد.

انتهای پیام
captcha