پایان مدیریت در جهاددانشگاهی به معنای پایان مسئولیت نیست
کد خبر: 4038283
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
عیسی علیزاده:

پایان مدیریت در جهاددانشگاهی به معنای پایان مسئولیت نیست

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه پایان مدیریت در نهاد انقلابی جهاددانشگاهی به معنای پایان مسئولیت نیست، گفت: اعضای این نهاد بعد از دوران مدیریت نیز به مسئولیت خود در قبال جهاددانشگاهی و نظام اسلامی واقف هستند.

جذب نخبگان جامعه؛ عاملی موثر در موفقیت‌های جهاد دانشگاهی

به گزارش ایکنا از سمنان، عیسی علیزاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، شب گذشته، 3 اسفندماه  در دیدار با حجت‌الاسلام مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد از بودجه جهاددانشگاهی دولتی است خواستار حمایت مالی بیشتر از جهاددانشگاهی شد.

وی  ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی از توانمندی بالایی برخوردار است که در این راستا تجربه ارزشمندی در حوزه افکارسنجی و نظرسنجی دارد و ایسپا به عنوان معتبرترین مرکز افکارسنجی کشور می‌تواند یاری‌گر مسئولان استانی باشد.

علیزاده با بیان اینکه پایان مدیریت در نهاد انقلابی جهاددانشگاهی به معنای پایان مسئولیت نیست اظهار کرد: اعضای جهاددانشگاهی بعد از دوران مدیریت نیز به مسئولیت خود در قبال جهاددانشگاهی و نظام اسلامی واقف هستند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در خصوص ضرورت جهاد تبیین گفت: نمی‌توان با دهه هشتادی‌ها با همان زبان دهه شصت صحبت کرد که در این راستا جهاددانشگاهی از معدود نهادهایی است که ارتباط بهتری با جوانان دهه هشتادی دارد. جوانان این دو دهه تفاوت‌های اساسی با همدیگر دارند که بر این اساس جوانان دهه شصت به شدت سیاسی بودند و این در حالی است که دهه هشتادی‌ها سیاست‌گریز هستند.

وی با اشاره به تأکیدات ویژه رهبری معظم انقلاب در خصوص لزوم جوان‌سازی جمعیت یادآور شد: جهاددانشگاهی می‌تواند از طریق پژوهشگاه رویان و تجربیات ارزنده خود در حوزه درمان ناباروری به رفع مشکلات جمعیتی کمک کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی  می‌تواند بخشی از بار جهاد تبیین را به دوش کشد متذکر شد: جهاددانشگاهی عمدتاً از کانال و منافذ فرهنگی وارد می‌شود. فضای حاکم بر جهاددانشگاهی به گونه‌ای است که با حضور در فضاهای دانشگاهی به تدریج دانشجویان نخبه را جذب می‌کند و همین یکی از عوامل مؤثر در موفقیت‌های این نهاد انقلابی است.

علیزاده با اشاره به برخی کم‌لطفی‌ها به جهاددانشگاهی افزود: متأسفانه در مقاطعی جهاددانشگاهی را از فضاهای دانشگاهی کنار گذاشتند و همین در ادامه آسیب‌زا شد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در پایان خواستار حمایت بیشتر مسئولان استانی از جهاددانشگاهی سمنان شد.

انتهای پیام
captcha