حماس، مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی را رد کرد
کد خبر: 4037703
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

حماس، مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی را رد کرد

جنبش مقاومت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، هر گونه پیشرفت در پرونده مبادله اسرا با این رژیم را تکذیب کرد.

به گزراش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه‌ای از سوی زاهر جبارین، رئیس دفتر شهدا، اسرا و مجروحان حماس انتشار یافت، تصریح شده است: ما گزارش رسانه‌های عبری در مورد پیشرفت در پرونده معامله تبادل زندانیان را تکذیب می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون هیچ پیشرفتی در این مبادله صورت نگرفته است زیرا اشغالگران هیچ اقدام جدی در خصوص این پرونده انجام نداده‌اند.

جبارین تصریح کرد: بیانیه‌های رژیم صهیونیستی که هر از گاهی صادر می‌شود، با هدف جلوگیری از اعتراض خانواده‌های سربازان اسیر برای فشار بر دولت اشغالگر است.

وی بیان کرد: عدم تمایل رژیم صهیونیستی برای تکمیل این مبادله، موجب خشم جبهه داخلی رژیم صهیونیستی شده است.

کانال 12 رژیم صهیونیستی به نقل از امیلی مواتی، عضو کنست از کمیته امور خارجه و امنیت گفت: طبق اطلاعات ارائه شده به کمیته، پیشرفت‌هایی در مورد زندانیان و مفقودین در غزه وجود دارد و آن‌ها احتمالاً در آینده نزدیک به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

حماس چهار نظامی رژیم صهیونیستی را در اسارت خود دارد، دو سرباز در جریان جنگ غزه در تابستان 2014 اسیر شدند و سرنوشت آن‌ها مشخص نیست، دو سرباز دیگر نیز که در سال‌های گذشته در شرایطی مرموز وارد نوار غزه شدند.

مصر میانجی‌گری میان حماس و رژیم صهیونیستی را برای انعقاد قرارداد مبادله اسیران رهبری می‌کند، اما هنوز به پیشرفت ملموسی دست نیافته است.

انتهای پیام
captcha