لازمه دستیابی به اقتصاد پویا، توسعه فرهنگ کار است
کد خبر: 4031570
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

لازمه دستیابی به اقتصاد پویا، توسعه فرهنگ کار است

معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، لازمه پایداری اقتصادی و اشتغال را کار و تلاش دانست و گفت: با کار درست کردن و توسعه فرهنگ کار و تلاش در جامعه می‌توان به اقتصاد پویا دست یافت.

قدر خادم الحسینی، معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، قدر خادم الحسینی، معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس امروز، 6 بهمن در آیین بزرگداشت روز مادر و مقام زن که در کارخانه رامک برگزار شد، گفت: وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب در برهه کنونی انجام کار اقتصادی را با مشکلاتی مواجه کرده است و اگر امروز پرچم اقتصاد و کارفرمایی همچنان بالا است نشان از جهاد اکبر اقتصادی دارد. امروز کارگر با دستانی پینه بسته در حال جنگ اقتصادی با ابرقدرت‌های دنیا قرار دارد.

وی لازمه پایداری اقتصادی و اشتغال را کار و تلاش دانست و گفت: با کار درست کردن و توسعه فرهنگ کار و تلاش در جامعه می‌توان به اقتصاد پویا دست یافت.

خادم‌الحسینی اضافه کرد: کار در مکتب پویای اسلام از جایگاه برجسته ای برخوردار است اما در حال حاضر کار مفید در ادارات و کارخانجات حدود 20 دقیقه در روز است که باید در راستای انجام کار مفید و پیاده‌سازی فرهنگ کار در جامعه برنامه‌ریزی درستی انجام شود. اقتصاد پویا نیازمند کار درست و بافایده است.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه زن در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: زن از جایگاه ویژه‌ای در تربیت فرزندان برخوردار است و در واقع زن جامعه‌ساز است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: با شروع انقلاب اسلامی در ایران زنان همگام با مردان در جبهه‌های جنگ و میدان اقتصادی همواره حضور موثر داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در استان فارس 780 هزار بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد که 146 هزار و 556 نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: این امر نشانه پویایی و بالندگی زنان استان فارسی و بانوان ایرانی در جامعه است.

خادم‌الحسینی بیان کرد: از دامان زنان ایرانی صدها هزار شهید تقدیم سربلندی میهن اسلامی شده است که این شهدا تربیت شده مکتب مادر بوده‌اند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بر تاثیر و جایگاه زن در مکتب اسلام تاکید کرد و گفت: فاطمه زهرا(س) مکتب والای انسانیت اخلاق، صبوری و بردباری است.

وی در ادامه تصریح کرد: 284 کارگر زن در کارخانه رامک فعالیت دارند که این مسئله نقش بانوان در اقتصاد را متذکر شده و نشان دهنده پویایی جامعه زنان استان فارس است.

خادم‌الحسینی تاکید کرد: این واحد صنعتی جز پیش‌روهای استان در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی جامعه کار و تلاش استان فارس است.

انتهای پیام
captcha