رسیدگی به کودکان و معلولان مناطق محروم؛ اولویت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)
کد خبر: 4029754
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

رسیدگی به کودکان و معلولان مناطق محروم؛ اولویت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد برای پیشگیری از معلولیت‌ها و حمایت از کودکان دچار آسیب‌های اسکلتی، عضلانی در مناطق محروم، گفت: همچنین رسیدگی به مادران باردار و کودکان دچار سوء‌تغذیه و حمایت از زوج‌های نابارور در دستور کار این بنیاد است.

علی عسکری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی عسکری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، امروز، ۲۹ دی‌ماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت، استان خراسان‌جنوبی است و قبل از سفر با معاون اول رئیس‌جمهور هماهنگ کردم که مقرر شد در این سفر برنامه‌ریزی‌ها برای حضور دکتر مخبر در استان انجام شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه این ستاد در دو بخش اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد، گفت: در همین راستا بنیاد برکت در حوزه عمرانی، آبرسانی به روستاها و اشتغال خرد، بنیاد احسان در حوزه حمایت از محرومان و فوریت‌های امدادی و جهادی و بنیاد ۱۵ خرداد نیز در حوزه سلامت و جمعیت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد برای پیشگیری از معلولیت‌ها و حمایت از کودکان دچار آسیب‌های اسکلتی، عضلانی در مناطق محروم، ادامه داد: همچنین رسیدگی به مادران باردار و کودکان دچار سوء‌تغذیه و حمایت از زوج‌های نابارور در دستور کار این بنیاد است.

عسکری از اجرای طرح‌های تشویقی بنیاد ۱۵ خرداد برای حمایت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: در راستای این طرح تمامی عزیزانی که فرزند چهارم به دنیا بیاورند مورد حمایت‌های مختلفی از سوی بنیاد ۱۵ خرداد قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ روستای بدون بیکار در کشور به همت بنیاد برکت، گفت: استان بدون بیکار از برنامه محوری این ستاد در خراسان‌جنوبی است تا این استان را به‌عنوان پایلوت اجرا به کشور معرفی کنیم.

عسکری با بیان اینکه افزایش سرمایه اقتصادی، اجتماعی و انسانی در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است، بیان کرد: این ستاد بیشتر فعالیت‌های خود را با همکاری گروه‌های جهادی انجام می‌دهد.

رسیدگی به کودکان و معلولان مناطق محروم؛ اولویت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام؛ دلیلی بر برملا شدن دورغ‌های رسانه‌ای بیگانگان

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه بنیاد برکت سوابق پرخدمت و با کیفیتی دارد، گفت: آنچه که با مطالعات جدید و کارشناسی شده تعقیب می‌شود و از نوع بکارگیری و ساخت و سازها که در اولویت است به خصوص در حوزه اشتغال که فرمودید اگر اشتغال به معنای صحیح انجام شود مسئله فرزندآوری خم همراه آن محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به مسئله فرزندآوری فرمایشات حساسی بیان فرمودند، ادامه داد: فرزندآوری علل و اسباب مختلفی دارد، بعضی مربوط به امور معیشتی، فرهنگ و اعتقادات است و بعضی مربوط به تبلیغات و تحت تاثیر برنامه ها بیگانه قرار می گیرد، برخی هم متاسفانه جریاناتی از نوع نفوذی است.

عبادی با انتقاد به آمار بالای سقط جنین در کشور، گفت: گاهی از رسانه ها اعلام می شود در ایران روزانه هزار سقط جنین در ایران انجام می شود، خیلی عجیب است این همه تجهیزات برای کنترل بیماری کرونا بکارگیری می شود اما برای آمار بالای سقط جنین هیچ حساسیتی در کشور نیست.

امام جمعه بیرجند افزود: گزارشی از مردم به رسیده که وقتی کسانی برای انجام آزمایش‌های ژنتیکی و سونوگرافی مراجعه می کنند به گونه ای که به ذهن می رسد به صورت سازمان یافته با تندی و تحمیل مادران را وادار می کنند که فرزندان به ظن آنها معلول را سقط کنند در حالی که برخی‌ها به حرف دیگران گوش نکردند و فرزندشان را سالم به دنیا آورده اند.

وی با اشاره به حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای تشویق فرزندآوری در جامعه، بیان کرد: در این مسئله مردمی که ایمان دارند تحت تبلیغ بیگانه و دوست نادان قرار نمی‌گیرند و از خودشان اراده دارند.

عبادی بر ضرورت اطلاع رسانی بر مردم تأکید کرد و یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) باید اقداماتی را که انجام می دهند به مردم و افکار عمومی اطلاع رسانی و از این طریق خوشنودی را به آنان هدیه کنند تا دورغ‌های رسانه‌ای بیگانگان را باور نکنند.

انتهای پیام
captcha